Finns det ingen annan utväg än att gräva ur en källare för att lägga in golvvärme? har gjort 1 rum men pallar helt enkelt inte mer har renoverat huset i 6 månader nu.

Kan tänka mig att gräva ur topp gjutningen på ca 10cm! Vet att det inte räcker men ni här på forumet kanske vet om det finns något annat sätt inom isolering förutom vanlig frigollit som har bättre värme värde.

sliten byggare.
 
6 månader, ja då har du ju iallafall börjat då....jag har hållit på i 3 år och inte kommit till källar utgrävningen ännu, men nästa sommar är det nog dax att starta den.
Jag är av den åsikten att ska man ändå göra sig besväret att skaffa golvvärme i källaren så skall man göra det på ett riktigt sätt, annars tycker jag man ska låta bli, den tid/arbete du skulle spara på att bara ta bort betongen och "fuska till" isoleringen, om det nu finns möjlighet att gräva djupare tycker jag bara är en dum besparing som du säkert kommer att ångra senare.
 
Kan du acceptera mindre höjd i källaren? Då kan du ju bygga ovanpå befintligt golv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.