Det sägs att tapeten är rummets spegel.
Att välja den som är perfekt är därför en tumregel.
Applicera sedan med en stadig hand,
så får man snyggaste väggarna i detta land.
Tänk på helheten med både bred och tunn struktur,
gör det extra lätt att ordna en korrekt kontur.
Därför väljer jag Karlslund.
 
Jag önskar nr 2868 ur kollektionen "Every Day"
Sonen flyttat till egen lya,
tagit med sig porslin, lampor och mormors gamla rya.
Tapeterna i hans f.d rum är allt annat än nya.
Maken säger som vanligt, är väl inget fel på dem, de fungerar!
Han har ej förstått att även tapeter bäst-före-datum passerar.
Drömmer om eget pyssel och akvarellrum till mig, med nya tapeter, som inspirerar!
 
1. Wallpapers by scand. designers.
2. I 2,5 år har vi bott i vårt hus. I 2,5 år har jag drömt om att få göra hallen fin. Varje gång jag klivit innanför dörren, varje gång jag ska gå ut. Det är som att väggarna vädjar om en uppfräschning. Som att jag får lite ångest varje gång jag är i hallen för att jag tvingar väggarna att fortsätta vara orörda... Hela tiden kommer andra projekt i vägen för stackars hallen. Kan det här kanske vara hallens tur?
 
Lilleby kollektionen skulle vi vilja välja ur om vi vann tävlingen.

Vi väljer just lilleby för att det är vår dotters rum som behöver nya tapeter. Vi flyttade in i vårat första hus i Januari 2014 och har sedan Mars renoverat efter en vattenskada vi hittade från ett expansionskärl på vinden som har läckt i flera år. I Maj hittade vi en ny vattenskada, den här gången var det taket som läckte in till vår äldsta dotters rum (4åring). Sedan dess har hon fått flytta in till sin syster och nu när vi äntligen kan starta arbetet med att återställa rummet så hade det passat perfekt med nya tapeter till henne. Boråstapeter har i sin lilleby serie de perfekta tapeterna för ett litet flickrum.
 
1. SILENT NATURE WALLP. - 9075

2. Vår stuga från -37 behöver uppdateras.
Hittat mögel i vissa väggar så de behöver raseras.
Med nya väggar och fräscht golv behövs nu en tapet.
Men det är tomt i kassan, om jag ska vara konkret…
Hoppas nu vinna en tapet ur Borås vackra kollektion.
Den matchar det gamla köket perfekt, allt går ton i ton.
 
1. Kollektionen Marstrand.

2. Vi är precis på väg att ta över sambons släktgård,
som i snart 200 år varit i hans släkts vård.
Bostadshuset är gammalt och några väggar behöver göras om och rivas,
och jag tror att med nya tapeter från Borås skulle vi verkligen trivas.
Gården behöver ett stort och vackert hus,
som inbjuder till såväl släktmiddagar som barnbus!
En marin stil är vad jag vill ha och med tapeter från Marstrand är vi i goda händer,
och jag gillar allra vackra detaljer, var jag mig än vänder.
När snygg design och kvalite får råda,
så väljer jag tapeter från Borås, som ger båda!

=)
 
Min absoluta favoritkollektion hos Boråstapeter är Wallpapers by Scandinavian designers.

Jag har precis köpt mitt första helt egna boende, en funkislägenhet från 1943 i Majorna, Göteborg. Håller för tillfället på och renoverar samtliga ytskikt på egen hand med allt vad det innebär..(!) En tidsenlig tapet från Wallpapers by Scandinavian designers hade definitivt hjälpt mig i att bevara charmen i denna funkispärla!

Mvh

Erika
 
Borosan 14

Vi byggde hus utan att ha en aning om vilka tapeter vi skulle välja. Det resulterade i att alla väggar blev målade - 50 % vitt 50 % grått. Det funkar i alla lägen men det är inte speciellt spännande. Lite tapeter kunde liva upp stämningen i åtminstone ett av rummen!
 
Håller tummarna för att vinna tapeter från Lilleby.
När vi flyttade in i vårt hus så var alla sovrum tapetserade i rosa. I Maj i år fick vi vårt första barn, en liten kille som snart ska flytta in i sitt sovrum, då vore det roligt att de honom lite nya coola tapeter istället för rosa rosor...
Håller tummarna!
 
1. kollektion-282/
2. Vi är fyra glada prickar, två vuxna med två vackra små,
som nu ska försöka övertyga Er varför vi nya tapeter bör få!
Länge har vi bott trångt och halvsunkigt i vår hyreslägenhet,
att vi drömt om ett härligt hus med trädgård är ingen hemlighet!
Vi har sparat varenda krona och äntligen ser vi tunnelns ljus,
vi har i dag lagt ett bud, på just vår familjs första egna hus!
Vi drömmer om en trevlig plats för vardagens bestyr,
och en trädgård där vi kan ägna oss åt roliga små äventyr!
Men givetvis tar denna nya resa inte slut här,
det ska mycket till för att skapa en härlig känsla & atmosfär!
Kollektionen "Pigment" från Boråstapeter skulle sätta pricken över i:et
och bli den perfekta starten på familjen och det nya "huselivet"

Kram!

Anna M Rautila
mr22ga@hotmail.com
 
1. Karlslund

Gammalt och modernt i en härlig blandning,
Äntligen kan sekelskifteshuset komma in i en andra andning.
Spikat, målat och putsat javisst,
Utan tapeter blir det dock riktigt trist.
Tapeter i massor finns att välja på,
Boråstapeters är dock vackra som få.
Förgylla mitt vardagsrum Karlslund skulle göra,
Väntar bara på att lovorden sen få höra!
 
1. Jag älskar mönster och färg och lekfulla Lilleby är en stor favorit! Passar lika bra i barnrummet som i övriga rum. Men om jag vann skulle jag nog välja en tapet ifrån Minerals, ibland är "less is more" det självklara valet! :)

2. När vi flyttade in i vårat hus för 7 år sedan var vi nygifta och utan barn. Det nyinköpta renoveringsobjektet kändes stort för två vuxna och vi började renovera med liv och lusta! Nu, 7 år senare, har familjen utökats med två barn och även en katt. Helt plötsligt räcker inte rummen till och mamma och pappa sover sedan 3 år tillbaka på en madrass i hallen. Vuxenrummet fick bli barnrum så att vi skulle få något som helst privatliv, men med facit i hand blir det inte så privat i en hall som även ska rymma dator, hemkontor och viss förvaring. Men nu står äntligen utbygget i startgroparna; grunden är gjuten och snart får vi flytta in i vårat alldeles egna sovrums Shangri-La! Rummet ska bli en efterlängtad fristad för oss, inga leksaker, böcker, datorer eller onödiga prylar kommer vara tillåtna. Därav det enkla tapetvalet: det ska va svalt och luftigt - det vi saknat så länge! Eftersom vi startar från noll vore den här vinsten ett drömlikt och mycket uppskattat bidrag till vårat efterlängtade privatliv! :)
 
Kvitt-kvidevitt, mitt rum kan nu grönska!
Fåglar året runt är det jag helst önska.
 
Vi skulle önska tapeter ur serien Graceful Living
Då badrummet precis blivit klart i vår familjs renoveringsobjekt från 1939 ger vi oss snart på sovrummen till vuxna och barn. Att vinna denna tävlingen skulle verkligen hjälpa då badet kostade mer än vad någon kunde tro...
 
N
Jag hade valt en tapet från Hanna Werings fina kollektion. Jag blir så glad av hennes möster och med en vinst hade hallen blivit som ny. Färgsprakande och välkomnande, precis så som jag vill att vårat hem ska kännas!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.