A
Hejsan!

Vi ska lägga bandtäckning till våren och undrar om någon gjort de nyligen, och har svar på dessa frågor:

Pris för "fake"? Typ clix.
Pris för riktigt?
Någon som bytt till bandtäckning med nya vindskivor, hängrännor, stuprör och underarbete som kan säga ett ungefärligt pris?

Vi har ett ca. 160 m2 tak.

Mvh kl8.
 
Priser är extremt svårt att säga eftersom hur taket ser ut lutning, hinder, ställning och mer påverkar priset mycket. begär in offert från plåtslageri så får du en korrekt prisuppfattning och inte bara gissningar.
 
Fick pris på ca 1000 kr/m2 för riktig bandtäckning till en nybyggd takkupa på 16 m2
 
Fick också 1000:- när jag frågade om ett garagetak. I mitt fall sprack det på att det va för lite lutning så det blev papp istället.
 
För ett par veckor sedan betalade jag 144kr/m2 för falsat pro i aluzink från falsat.se, jag fick lite rabatt, ordinarie pris tror jag är 163kr/m2.
Sen tillkommer kostnad för takfotsplåtar, vindskiveplåtar, nockplåtar, skruv och ev. takavvattning.

För en komplett (ink takavvattning) sats till hela uthustaket (47m2) fick jag betala 13220kr (ink moms). Det ger ett m2 pris på 281kr.
Mitt uthus har inga ränndalar, snörasskydd, takstegar, skorstenar eller genomföringar.

Mina priser inkluderar enbart material, ingen läggning.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.