Förlåt att jag spär på "kriget"

<<Hej! Med anledning att George W Bush uttalade, när han skulle skrämma staterna till underkastelse, sa: ”Den som inte är med oss är EMOT OSS” kom jag att först tänka på Matteus 12:30: ”Den som icke är med mig, han är EMOT MIG,” och sedan på Markus 9:40 "Ty den som icke är emot oss, han är FÖR OSS" (mina kursiveringar). Hur förklaras – teologiskt - motsättningen mellan Matteus 12:30 och Markus 9:40>>

Protte
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Mikael_L
MathiasS skrev:
Nej det tror jag inte vi kan komma överens om. Jag gillar båda nämligen, och har fruktansvärt svårt att bestämma mig för vad jag ska ha härnäst. Luren har varit en android som funkat skitbra, tabletten är en ipad air som även den funkar otroligt bra. Om arbetsgivaren förser mig med en macbook tror jag nog jag går all in med en i6, annars blir det nog en z3.....


Är bi-os-uell rätt ord?
Jag säger bara "luftpåfyllare ..." :p
 
Här finns det iallafall bara två att välja på och jag slipper pröjsa själv......:x
 
Jailbreak, och sen finns det en enkel addon som sparar lösenord åt dig :)
 
mycke_nu skrev:
Om man nu får en app gratis, kanske man kan orka knappa in lösenordet som enda motprestation? ;)
Man måste ju komma ihåg det också....
Har en 5s i jobbet och en 5c privat...hade Android tidigare....varför går det inte bara att välja bort funktionen....fan jag hatar massa meningslösa funktioner...
 
Det är bara att acceptera Apples lösning eller byta plattform. Allt är baserat på att du har ett AppleID. Jailbreak skulle jag inte rekommendera någon som inte vet EXAKT vad denne håller på med. Man blir helt oskyddad och det löser ändå inte problemet med att logga in på AppStore.
Fingeravtrycksläsaren är smidig så länge man inte grovarbetar på helgerna som jag gör och därmed inte kan använda det förrän tisdag e.m. då fingeravtrycken har letat sig tillbaka. :D
 
Johan Gunverth skrev:
Det är bara att acceptera Apples lösning eller byta plattform. Allt är baserat på att du har ett AppleID. Jailbreak skulle jag inte rekommendera någon som inte vet EXAKT vad denne håller på med. Man blir helt oskyddad och det löser ändå inte problemet med att logga in på AppStore.
Fingeravtrycksläsaren är smidig så länge man inte grovarbetar på helgerna som jag gör och därmed inte kan använda det förrän tisdag e.m. då fingeravtrycken har letat sig tillbaka. :D
Vadå oskyddad? Händer gång på gång att jailbreak community hittar hål och även lösningar och patchar på säkerhetshål veckor innan apple patchar dom.

Och det löser exakt det. Inloggningen på appstore försvinner. Det ligger sparat på din telefon, och du kan ladda ner bäst du vill. Och får fortfarande meddelanden ifall du fortfarande vill ladda ner saker som kostar.
 
Föga optimalt att först lägga timmar på att jailbreaka en telefon för att sedan spara sekunder..

Det här var det värsta i-landsproblemet på länge. :thumbdown:
 
mycke_nu skrev:
Föga optimalt att först lägga timmar på att jailbreaka en telefon för att sedan spara sekunder..

Det här var det värsta i-landsproblemet på länge. :thumbdown:
Timmar? Tar minuter nuförtiden. Helautomatiskt. Enda man bör göra är väl en full backup. Förutom det är det mest att trycka på en knapp eller två så är det klart. Det finns andra som gjort jobbet åt dig, du måste inte hacka själv :p
 
Jodå, jag har jailbreakat och låst upp ett antal iPhones, dock inte den senaste (4S).

Det tar faktiskt ett par timmar att läsa in sig, hitta rätt jailbreak, köra backupen, köra jailbreaket.

Sedan kommer Apple ut med iOS x.x.n+1 och då slutar det fungera.

Nu får man vänta på att hackarna ska hitta en ny väg in innan man kan göra om hela proceduren.


Jag slutade med jailbreak så snart det inte var absolut nödvändigt för att mina låsta telefoner skulle fungera i Sverige. Den stora finessen med Apple's produkter är ju trots allt att dom fungerar utan en massa meckande.

Sedan kan man ju alltid ha specialintressen, men jag tycker inte det är en "lösning" för den vanlige användaren.
 
Kattvovven skrev:
Vadå oskyddad? Händer gång på gång att jailbreak community hittar hål och även lösningar och patchar på säkerhetshål veckor innan apple patchar dom.
Hela grejen med jailbreak är att SKAPA hål, så det argumentet håller inte. Du lämnar också öppet för vad som helst att läsa valfria data. Ingen som helst kontroll. Dessutom kan du permanent glömma alla former av garantiservice.

Och det löser exakt det. Inloggningen på appstore försvinner. Det ligger sparat på din telefon, och du kan ladda ner bäst du vill. Och får fortfarande meddelanden ifall du fortfarande vill ladda ner saker som kostar.
App Store och iCloud känner av om du har jailbreak och stänger ute dig. Activation Lock kan du också glömma.

Alltså: jailbreak är för hackarna, inte vanligt folk. Som mycke_nu skriver fanns det nytta med det i början när man behövde basebandhacka.
 
OXYD
Det är ju det som är "finessen" med Iphone.
Apple tänker åt dig och du måste göra saker på "The Apple way". Så slipper du ha en massa valmöjligheter.

Vill du sedan tänka själv och vill ha lite öppet med fullt av möjligheter. Så finns det ju ett betydligt större och mer utbrett system att välja ;)
 
  • Gilla
Kattvovven
  • Laddar…
Johan Gunverth skrev:
Hela grejen med jailbreak är att SKAPA hål, så det argumentet håller inte. Du lämnar också öppet för vad som helst att läsa valfria data. Ingen som helst kontroll. Dessutom kan du permanent glömma alla former av garantiservice.



App Store och iCloud känner av om du har jailbreak och stänger ute dig. Activation Lock kan du också glömma.

Alltså: jailbreak är för hackarna, inte vanligt folk. Som mycke_nu skriver fanns det nytta med det i början när man behövde basebandhacka.
Tror inte riktigt du vet vad du pratar om ärligt talat. Jailbreak handlar om att använda befintliga hål för att få rootaccess till din telefon och göra vad du vill utan att vara styrd av vad apple tycker är ok, vilka funktioner som ska finnas osv.

Att du skulle förlora garantin är fullkomligt skitsnack, Återställer du telefonen innan du lämnar in den kommer dom inte kunna se att den varit jailbreakad. Dessutom finns det inget lagligt belägg för Apple att neka dig reparation i Sverige, i USA kan dom stoppa dig, i Sverige har du rätt att jailbreaka den produkten du köpt och äger.

Jag har 2 ipads, och 3 iphones, alla jailbreakade sedan inköp, och både icloud och app store fungerar alldeles utmärkt, så jag har ingen aning vad du fått för dig. Appstore är inte Xbox live.

Hade inga planer att sitta här och predika för folk att få kontroll över sin egen telefon, men när argumenten är fullkomligt tagna ur luften och inte stämmer kunde jag inte låta bli :p
 
Tja, jag är auktoriserad servicepartner till Apple, nyligen certifierad på säkerhetslagren och utbildar företag och förvaltning på deras produkter och vet precis vad jag pratar om. Det vi talar ingår i detalj i våra utbildningar.
Du får gärna leva i tron att jailbreak inte lämnar spår efter sig, om det känns bättre. ;)

Så, slutligen: jailbreak är fullständigt onödigt för normala användare som bara vill använda sin iPhone. "Get a life!"
 
Redigerat:
Johan Gunverth skrev:
Så, slutligen: jailbreak är fullständigt onödigt för normala användare som bara vill använda sin iPhone. "Get a life!"
Vad som är onödigt eller inte tycker jag ägaren av telefonen bör få avgöra. Och alla får givetvis tycka vad man vill, men jag tror att diskussionsklimatet här blir trevligare om du inte presenterar din åsikt som ett oomkullrunkeligt axiom. ;)
 
  • Gilla
Daniel_N och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.