Lilleby är kollektionen som kommer göra min prinsessas rum till en kammare värdig henne i vårt nya boende, ensam pappa som verkligen försöker räcka till :surprised:/
 
1. De har flera vackra kollektioner men favoriterna är nog Vintage eller Silent Nature, jag har väldigt svårt att välja!
2. Vi vill så gärna tapetsera i dotterns och även i vårt sovrum men med min låga föräldrapenning kan vi just nu inte unna oss den utgiften, därför vore detta en underbar vinst!
Mvh Johanna
 
Wallp.By Scand. Des Wallp. 2734 heter den tapet jag föll pladask för..
Vill göra om mitt vardagsrum som tidigare också tjänat som sovrum. Nu skall det bli ljust och fräsch och dammfritt.
 
Beskrivning: Tapet i kollektionen Graceful Living med färg Vit och mönster Stormönstrat, Enfärgat.

Motivering: Nygift par i nybyggarfasen Leva Tillsammans i kärlek Röd och drömmar Högtflygande, Glittrande.

Screen Shot 2014-09-16 at 23.09.37.png

Nadja C Rahmings
Multrågatan 27 C
16254 Vällingby
nadja@textandweb.com
 
Borosan easy up 11. Alla väggar på nedre våningen hos oss är vita. Jag skulle älska att få en härlig tapet i köket där vi spenderar mycket tid! Men som föräldraledig måste jag vänta på att pengar rullar in igen. Tråkigt då det är nu när man är hemma så mycket som man vill trivas som bäst!
 
Vi köpte vårt hus för 12(va??...jo 12) år sedan. Då fanns en hel del på vår "att göra lista". En punkt på listan var att renovera vardagsrummet. Vi har nog varit lite "skumögda" när vi läst listan så den punkten är inte avbockad. En tapetvinst skulle absolut se till att vi tar tag i detta. Valet är två tapeter ur vackra Poetry.
 
1. Wallpapers by Scandinavian designers

2. Spacklade, slipade och målade på en gammal vävtapet i hallen, men resultatet blev inte bra. Vill nu gärna tapetsera över allt med en snygg och fräsch tapet istället.
 
1. Lilleby
2. Min son som är fyra älskar heminredningsprogram på teven såsom "Äntligen hemma" och drömmer om att få göra om ett rum i vårt lilla hus. Vi vuxna skulle också vilja byta ut de nötta 80-tals tapeterna med bårder som nu finns i alla sovrum. Problemet är att alla rum har stora garderobskomplex som vi i samma veva vill bli av med, men tar vi bort dessa måste vi lägga nya golv... och ungefär där inser vi att kostnaden (just nu) blir för stor då vi har annat som behöver prioriteras. Vore såklart helt underbart att få stimulera sonens intresse och göra om, iallafall, hans rum - tillsammans. Så nu hoppas vi att ni ser framtidens lilla Ernst eller Martin och hjälper till med hans första stora projekt ;)
 
Den här tapeten gör mig lycklig! :) Underbara färger i vackert blommönster. Vilken glädje att få pryda köket i vårt 60-tals hus med tapeten 2743 Scand. Des Wallp.
 
1. PLAIN -09 WALLP. - 7380

2. Det hade verkligen hjälpt till om jag hade vunnit dessa tapeter. Jag och min sambo köpte vårat hus för ca 2 månader sedan, och för två veckor sedan kom våran son till världen.

Vad vi har hunnit/ska göra i huset är att målat om garage ut och invändigt, tapetserat om i köket, slipat golvet i två rum med mera, två nya garageportar ska installeras och så ska ett badrum totalrenoveras, sedan är huset klart för omvärdering, FÖRUTOM just ett rum som vi har laggt på is till vi känner att vi har råd med det.

Om jag vann dessa tapeter så skulle det verkligen hjälpa till då vi redan har köpt ett golv som vi ska lägga in, då återstår bara lite nya lister sedan!
 
Garden Party Digital Wallpaper 3480


Denna tapet vill jag ha i mitt rum som en åminnelse av den sommar som flytt och hoppet om den sommar som skall komma.
Att få sitta en kulen och mörk Februarikväll omgiven och inspirerad av denna blomsterprakt.
En tapet som kan jaga bort vintermelankoli och som inte kan lämna någon oberörd.
 
Det är nästan omöjligt att välja eftersom det finns så fina tapeter i alla kollektioner, men jag skulle säkert hitta något fint till vårt nya kök i Borosan 11.

Vacker design och lokalproducerat - det kan man ju inte annat än gilla,
hos Boråstapeter hittar vi det vi vill ha till vår funkisvilla!
 
M
Min favoritkollektion är Wallpapers by Scandinavian designers.
Motivering: Jag bor i ett 50-talshus och det finns behov av omtapetsering i minst ett rum. I denna kollektion skulle jag hitta flera fina alternativ till mina väggar!
 
Silent Nature är min favorit kollektion.

Nu i höst ska jag renovera min dotter Sigrids rum, en tapet ur
den serie skulle va en dröm!
 
1.
Wallpaper by scandinavian designers

2.
För ett par år sedan köpte vi ett hus byggt på 60-talet
men att totaltrenovera det är för oss helt galet

Vi gillar att fräscha upp men vill inte frånta husets identitet
Därför hade "Tallyho" varit en passande tapet.

Med mönstret från 1962 hade det blivit en härlig färgklick
som matchat husets stil och drar till sig en och annan blick

Så det skulle vara att byta ut 90-tals tapeterna som har mer än en reva
och låta huset 60-talet återuppleva

2752_wallpaper_scandinavian_designers.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.