Jag är gärna med och tävlar!

1. Min favorit kollektion som jag skulle vilja vinna tapeter ifrån är Graceful Living,
2. Jag och mannen har precis köpt vårat första hus och renoveringen är 90% klar. Vi väntar våran första bebis och han kommer titta ut när som helst så just nu fixar vi i barnrummet och vi har ännu inte hunnit tapetsera, så dessa snygga tapeter ifrån Borås Tapeter hade varit så perfekt att vinna just nu! :)

Hoppas på de bästa!
MVH Amina
aminaalatresh@outlook.com
 
Graceful living är kollektionen för mig. Lite Downton känsla kan ju inte gå fel när man myser framför brasan med en kopp te under kalla mörka vinterkvällar.
 
Ett tapet ur kollektionen "Wallpapers by Scandinavian designer" skulle passa perfekt i vårt nyinköpta hus.

I ett hus från 2008 det mesta känns nytt,
men för personlig prägling vi en del saker bytt.
Nya tapeter i sovrum jag gärna vill ha,
så vinna denna tävling skulle göra mig gla'!
 
1. Jag skulle köpa tapeter från Borosan EasyUp 14.
2. Vi bor inte i huset som Gud glömde, däremot i huset som Einar renoverade...i början på 90-talet... Så det är ungefär detsamma. ALLA tapeter gick i någon fisig rosaaprikos färg med små blommor när vi flyttade hit för lite över 5 år sedan.
Nu har vi kommit en bit på väg, men det behövs många rullar tapeter innan alla väggar fått nya tapeter. Näst på tur är hallen. Där skulle det passa perfekt med den här tapeten:borosan-easyup-14/tapet-37734/
 
1. Jag skulle köpa tapeter från Borosan EasyUp 14.
2. Vi har bott här några år och inte riktigt haft råd att renovera allt än, utan tar lite i taget. Man kan ju uttrycka sig så att det är skönt att tapeterna börjar gå sönder och falla i bitar, för de är banne mig snyggare så än hela eftersom man slipper se hur fula de är numera, utan mest ser trasiga tapeter... Trodde aldrig trasiga tapeter kunde vara snyggare än hela :)

Hallen är nästa projekt och där skulle det passa perfekt med den här tapeten: tapet-37734/
 
1. Hanna Werning
2. Vi har kollat på denna kollektion flera gånger men aldrig vågat att sätta upp så iögonfallande tapeter, en vinst skulle bli det som till sist får oss att våga!
 
1.Karlslund
Likt en slottsfru på 1700-talet vill jag ha samma känsla i vår trappa upp till övervåningen. När vi renoverade matrummet för tre år sedan stannade det hela av och som synes på bilden är det en ganska tråkig syn. Skulle mer än gärna vilja vinna lite tapeter så kanske lusten kommer tillbaka att åter börja renovera.
2014-09-16 07.24.17.jpg
 
Falsterbo-kollektion hade passat perfekt här hos oss!

Vi köpte vårt hus för 2 år sen, påbörjade renovering och hann tapetsera om ett rum, men strax därefter drabbades jag av långtidssjukdom. Pengarna räcker inte till att köpa tapeter, så nu sitter vi här i ett hus med fula och slitna gamla papperstapeter som nån klåpare satt upp för tid och evigheter sen. Med nya tapeter från Boråstapeter skulle vi orka komma igång med renoveringen igen och göra vårt hem fint och personligt!
 
Borosan EasyUp14 skulle jag vilja vinna.

Då barnen har haft roligt med kritor och rivit ner delar av de gamla och fula tapeterna så vågar vi knappt ha gäster över längre. En ny tapet från Boråstapeter skulle göra att vi skulle kunna visa upp huset med stolthet.
 
vi har bott i vårt hus i snart 7 år men har ännu inte tapetserat om, drömmen vore att få göra om det ena sovrummet med tapeter ur kollektionen Marstrand, i detta rum finns nu en trist trådig grå tapet som drar åt sig damm, vilket gör att jag med jämna mellanrum måsta dammsuga alla väggar, helt galet men sant, vi sover ju i detta rum med 2 av våra barn och att tapeten drar åt sig massa damm känns inte alls bra för vår hälsa. Dessutom har ett av barnet målat ett fint konstverk :) enligt dom då som jag gärna tapetserar över.
 
Vinner jag väljer jag tapet ur favoritkollektionen Vintage.

Köpte hus från 60-talet för två år sedan.
Vissa tapeter är bokstavligen på väg att trilla ner från väggarna.
Har börjat renovera vardagsrummet med tapet från Vintage-kollektionen
från Borås-tapeter.
Varför inte fortsätta i samma stil i resten av huset?!;)
 
Sambon och jag har en hel del renovering framför oss. Vi har just köpt ett hus byggt 1900 vilket vi vill bevara på så många sätt vi kan. Tapeterna från Boråstapeter är alla underbara och passar den stil vi vill ha i huset! Men en tapet såg jag på en gång skulle passa perfekt i vårt vardagsrum och det var Camille - 3001 från Collected Memories kollektionen. Sidan var ny för mig men kommer definitivt att besökas ofta i fortsättningen! Hjälp oss förverkliga drömmen om det perfekta huset :)
 
Gult är fult heter det och det är precis vad mitt vardagsrum är!
En dröm vore att få fräscha upp det med en vacker tapet och KARLSLUND WALLP. - 2919 skulle göra mitt tråkiga rum så vackert och rofyllt, så jag vill såååååå gärna vinna!!! :D
 
Vintage

Vintagekollektionen blommar under hela årets tid,
den ger en skapande miljö av gränslös frid,
så vill jag klä in mitt syrum och skapa under,
tänk så många härliga stunder!
 
Redigerat:
Kollektionen jag skulle välja tapet från om jag vinner är Karlslund.

Min motivering kräver knappt några ord... En bild säger mer än tusen ord... Nja två bilder då!
ImageUploadedByByggahus.se1410897198.904701.jpg
ImageUploadedByByggahus.se1410897215.628932.jpg
Detta är vårt sovrum i enormt behov av en renovering.

Ja, det ÄR två olika, inte matchande, tapeter på väggarna varav medaljongtapeten dessutom sitter upp och ner. Det saknas lister och foder samt en bit av väggen mellan fönstren och det är verkligen inget rum man set fram emot att gå och lägga sig i... Hjälp!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.