Lite kul kontrast mot Stockholmstomter, det fattas lixom en nolla
Ja å om nu stockholm är nån metropol så har vi lika långt dit du och jag, men för den halva miljonen mer som din tomt kostade kan jag åka taxi dit många många gånger... ;D
 
2750/12=229. 229x5=1145 229x7=1603 osv...
 
sen får du dra av skatte-effekten oxå...
 
Äh jag räknar inte som en bank men... Om du lånar 275000 till 1%ränta så kostar det 229kr/mån 5% ränta l/t 229x5=1145 kr/mån, skillnaden mellan 5% och 6% blir 229kr. dvs ingen större ekonomisk katastrof. Obs låna inte hos FINAX deras räntor är en aning högre ;D
 
Ja fast mitt sätt att räkna är inte helt korrekt men det ger en bra fingervisning i allafall... ränte avdraget gör att den faktiska kostnaden för varje 229 blir 160kr
 
Vi lånade utan problem 1,6 mkr till en tomt av Nordea, visst skulle vi ju bygga också men tomtlånet fick vi hyfsat direkt och just nu med en ränta på 6 %. Dock vill banken göra en värdering där vi också visade våra husplaner, speciellt som vi skall bygga i lösvirke med våra kompisar :D

Mvh Ingo
 
6X160=960/kr mån... glöm inte att du behöver bygga en gäststuga oxå nybyggaren. Familjen lajbansson har så långt hem ;)
 
För oss är det någ tvärtom vi fick pengarna i handen första gången vi gick in på banken. Men de vill därimot inte lova att vi skulle få ett huslån.
Våra närmaste vänner hade haft deras tomt i 1½år och så lång tid tog det innan de fick huslånet. De fick bråka väldigt mycket, plus byta banker ett antal gånger. Även föräldrarna fick blanda sig i.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.