Snälla Staffan2000 - avhåll dig gärna från kommentarer som "infantilt dravel" när du missförstått vad jag skriver. Jag skriver just att ett Ghia-paket på en Mondeo V6 inte är en lyxbil, dvs Ford Mondeo V6 Ghia är ingen lyxbil. Jag gjorde ingenstans en antydan att X-Type är en Mondeo. X-Type och Mondeo delar många komponenter men inredningen (vilket är det som man upplever hela tiden), chassisättning, kaross m m är Jaguar.

Dock är det så att vissa tycker att Mondeo V6 eller Passat med skinnklädsel är lyxbilar och jag menade alltså att en riktig lyxbil är typ M-B S-klass, Maybach, BMW 7-serie, Jaguar S-Type och andra bilar som utvecklats med förutsättning att konstruktionskompromisserna som alltid måste göras skall resultera i en lyxbil även för de enklare varianterna.

Att jag rekommenderar M-B eller BMW är alltså inte för att MOTSVARANDE Jaguar (alltså inte X-Type utan S-Type, XJ40 osv) skulle vara så dålig i sig, men det är lättare vad gäller service och delar. Man får alltså betala i att stå ut med en mer vanlig bil.

Du kanske skall trigga lite mindre och försöka ha en dialog.
 
Det är som allt annat, köper du delarna på nätet och inte lämnar den på service för jaguar utan någon annan bilverkstad så sjunker kostnaderna rejält.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.