Hej!

Helt ny på det här med värmepumpar så har jag numera en Toshiba RAS-13UKV-E (innedelen) samt RAS-13-UAV-E (utedelen). Pumpen är från 2002 men verkar fungera som den ska. Filter är rengjorda och nu tänkte jag försöka mig på att ställa in den så att den styr sig själv via sin termostat.

Jag läser bruksanvisningen och gör som det står, ställer in temperatur och låter resten vara på auto.....problemet är dock att pumpen siktar exakt emot den inställda temperaturen men jag önskar att den ska se till att det är minst den inställda temperaturen. Just nu har jag ställt in den på 18 grader, det är 21 grader i lokalen och följdaktligen så skickar pumpen ut kyld luft. Jag skulle önska att den slog av sig och inte startade förrän temperaturen är lägre än 18 grader. Går det att ställa in så? Jag hittar ingenting om det i manualen. Någon som vet?
 
Redigerat:
Hej
Har en likadan. Och om man väljer värmeläge, dvs solsymbolen på fjärrkontrollen så kommer den att fungera som du vill.
Jag har lärt mig att Autoläget är inget att ha.
Hoppas att det hjälper
/ Kalle
 
Sjukt snabbt svar! Tack!

Följdfråga: "zeolite"- och "purifying"- filter verkar saknas på min maskin. Vad innebär det för maskinen? Jag misstänker att de har saknats i många år. Om det spelar någon roll så sitter pumpen i ett snickeri.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.