ja det är en möjlighet.
när jag ser dessa funderar jag på att spänningssätta (24V) dörrstoppen som K1 ovanpå altandören och fästa kabel i skruven i karmen, respektive spänningssätta spanjoletten som K2 och använda kabel från slutblecken i karmen.

Nackdelen med använda / spänningssätta spanjoletten är att den har ledande förbindelse med låscylindern. så det finns risk för att man kan få en stöt - men 24V SELV likströmmen är från larmet/husstyrningssystemet och inte jordat så det borde egentligen inte vara någon fara - då man bara kommer åt ena polen .
 
Redigerat:
funktionen var ju rätt men 1700kr var dyrt
 
JanneSjo skrev:
funktionen var ju rätt men 1700kr var dyrt
Ja, fy sjutton. Kanske trådlöst kan vara ett alternativ ändå?
 
JanneSjo skrev:
ja det är en möjlighet.
när jag ser dessa funderar jag på att spänningssätta (24V) dörrstoppen som K1 ovanpå altandören och fästa kabel i skruven i karmen, respektive spänningssätta spanjoletten som K2 och använda kabel från slutblecken i karmen.

Nackdelen med använda / spänningssätta spanjoletten är att den har ledande förbindelse med låscylindern. så det finns risk för att man kan få en stöt - men 24V SELV likströmmen är från larmet/husstyrningssystemet och inte jordat så det borde egentligen inte vara någon fara - då man bara kommer åt ena polen .
Om någon får för sig att jorda handtaget, sätts larmet ur spel då?
 
kramfors skrev:
Om någon får för sig att jorda handtaget, sätts larmet ur spel då?
ingen aning. Men eftersom det är likström och har egen strömförsörjning så så borde jordning inte spela roll.

kramfors skrev:
Ja, fy sjutton. Kanske trådlöst kan vara ett alternativ ändå?
Jag har inget Z-wave idag men är sugen - kommer dock kräva en del tid och en del startkostnader.
Jag har ett IHC&ELKO living styrsystem trådat så jag kan styra de flesta uttag/lampor mm.

i dagsläget har jag inte larm utan har kopplat alla magnetkontakter till mitt IHC&ELKO living styrsystem - så jag kan se vad som är öppet stängt och få mail om jag vill.

Har dock planer på att skaffa SPC larm
 
Redigerat:
Hej! finns ju ASSA spanjolett med Micro : ASSA S 4125 Micro
//Goerana
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.