Hejsan.

När den nya värmepumpen installerades så placerades innedelen i den ganska stora tvättstugan istället för i det gamla pannrummet som den tidigare kombinationen av elpatron och vvb stod i. I bakhuvudet fanns nämligen en dröm om att i detta rummet inreda ett eget litet minispa.

Nu ska det sägas, att det finns en del projekt som både skall avslutas och påbörjas innan detta blir aktuellt, men funderingar finns ju ändå. Rummet ska ha en dusch, bastu och ett spabad och kanske även en liten relax hörna. Rummet är 4,3x3,5m med 2,10 i takhöjd så det kan nog gå.

En grej jag dock funderat på är, om man bortser ifrån det fysiska faktumet att ett spabad för 4-5 personer inte blir det lättaste att få ner i källare, finns det några hinder för att egentligen ha ett kar som är avsätt för utomhusbruk inomhus?

Jag kan tänka mig att ventilationen får ses över lite, och kanske finns det en risk att hela huset luktar som en badanläggning pga. kloret.

Jag har en gång sett en polsk tillverkare som sålde större spabad i byggsats, där man fick frigolit block som tillsammans bildade formen på karet som man sedan klädde med glasfiberväv. Hittar dock inte denna sidan igen...

/Johan Ch
 
Det borde bli oerhört fuktigt med ett spabad inomhus som konstant har varmt vatten, trots lock på. En ev. avfuktare skulle nog få jobba på bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.