Hej.

Har ett problem som jag hoppas nån kan hjälpa mig lösa.
Har en DSC PC1616 som jag endast en så länge kopplat in en magnetkontakt till sekt 1.
Magnetkontakten är NC, dvs sluten när dörr är stängd och sitter i serie med ett 5,6 Kohm motstånd.
Mitt problem är att när jag öppnar dörren så tänds lampan för sekt 1, men panelen visar också fel.
Kollar man felet så är det kod 6 som betyder antingen sabotage på trådlös enhet (som jag inte har) eller avbrott på en eller flera dubbelbalanserande slingor. Men jag har ju enkel balanserade,och det blir ju avbrott när man öppnar mkt. Har försökt programmera den så också men måste misslyckas.
Så min fråga är hur programmerar jag samtliga sektioner 1-8, att bli enkelbalanserade?
Provade via sekvens 013, och släckte 1,2, men när jag sen gick in igen så var 2:an tänd igen.
Kan något annat vara fel? Råd nån?
 
Kolla även i sektionsegenskaperna [101-116], sektion för sektion om 14-16 är släckta.

Varför kör du inte dubbelbalanserat?
 
Jag kör inte dubbelbalanserat för jag tycker det blir för mycket att koppla(för trångt). Men provade at köra det och då funka larmet klockrent. Frågan är varför jag inte kommer åt att programmera , Kollade 101, men kom inte åt 14-16 utan bara 1-8. Enl manual skiftar man med 9 men det funka inte.
 
Man skall alltid köra dubbel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.