Hej!
Ska montera en duschvägg i vårat nybyggda hus. Sillicon är inköpt.

Vilken plugg ska jag använda då? Har bara använt expanders (mollys) innan i andra rum. Men hur gör man nu när det är våtrum och kakel utanpå?
Det är ju "taggar" på expanders hur gör man med dom? Eller finns det specialplugg för detta endamål?

Tacksam för svar!
 
Om badrummet är nybyggt, så skall det finnas reglar eller plyfaskiva bakom, som man ska skruva i. Det är inte godkänt att fästa med plugg, förutom i massiv vägg, typ betong eller liknande.
I äldre badrum brukar vi använda vanliga plastplugg och limma profilen med en sträng silikon mellan vägg och profil.
 
  • Gilla
P O
  • Laddar…
Hmm.. När jag borrade där igår så gick jag igenom ganska snabbt efter kaklet. Trodde det var gipsvägg som innan och blev "ihåligt".

Crap! Hur gör jag nu?
 
T
shine76 skrev:
Hmm.. När jag borrade där igår så gick jag igenom ganska snabbt efter kaklet. Trodde det var gipsvägg som innan och blev "ihåligt".

Crap! Hur gör jag nu?
Du fick ju svaret i och med andra inlägget...........
 
Så ni menar att jag kan ha plastplugg i hålen? Hålen jag borrat är 3 st 6 mm. Det är alltså kakel och något som liknar gipsvägg i tjocklek. Väggen som ska sättas upp är denna:
 
T
Ja, och dra en fet sträng silikon längs hela baksidan på skenan och skruva sedan fast den och låt torka till nästa dag. Man kan till och med sätta den utan skruva men nu har du redan gjort hålen så........
 
Tack snälla, då vet jag vad jag ska göra ikväll :)
 
P
Finns våtrummsexpander för gipsvägg som är godkänd enligt säker vatten.
 
P Pherra skrev:
Finns våtrummsexpander för gipsvägg som är godkänd enligt säker vatten.
Har du någon länk, hittar inget sånt?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.