stenen skrev:
Så här ser baksidan ut.
[länk]
:) Du kan väl alltid maila Classes och fråga vad stiften är till för - berätta gärna sedan hur det gick!
 
Klockan startade en natt när jag placerade den i fönstret mot söder. Blir spännande och se om den klarar av att uppdatera sig. För närvarande ligger den konstant 7 sek efter telefonklockan. Vilken som är rätt är svårt att säga.
 
Har för mig att man ska kortsluta stiften om man vill göra en reset av klockan. Den börjar om och ställer sig på 12, 4 eller 8 och väntar.
 
ClasO. svarar på direkt fråga.
"Dom stiften används när dom kontrollerar urverken
Innan dom lämnar fabriken, dom kopplar upp någon
Mätutrustning där."
 
har just fått fel på min RC-klocka har gått perfekt i 10år uppdaterat sej trots plåtfasad, har haft den i en byrålåda inga problem
Men plötslig börjar den gå alldeles fel, lämnade in den för batteribyte, gick ok i uraffären men inte hemma hos mig, gick tillbaka till uraffären samma visa, undrar om det är fel på klockan så den ska kasseras eller har urmakarna tillgång till nån extra stark signal, urmakaren vet inte och är inte särskilt hjälpsam heller.
vet inte om jag ska slänga klockan eller ej
har nyligen skaffat trådlöst moden som jag använder till min Iphone, men en annan RC-klocka är det inga problem med
 
Kolla vad klockan är på din iPhone. Den går rätt.
 
En RC klocka uppdaterar sig väldigt sällan, företrädesvis på natten. Är batteriet ok så håll ut några dygn, har du plåtfasad så kanske det även skall vara gynnsamt väder.
Håll ut några dygn
 
Husqvarnas automower verkar störa ut klockan jag har.
Efter batteribyte så ställde den sig på 12 och stog så i någon vecka.
Så stängdes AM av för lite ändringar av begränsningskabeln och då rasslade det till i klockan.
Nu torde den gå på interna kristallen till dess vi tar in klipparen.

Protte
 
Det där borde du anmäla till PTS. Att klippare stör ut radiokommunikation är inte acceptabelt.
 
stenen skrev:
En RC klocka uppdaterar sig väldigt sällan, företrädesvis på natten. Är batteriet ok så håll ut några dygn, har du plåtfasad så kanske det även skall vara gynnsamt väder.
Håll ut några dygn
Njaa.. Min RC väckarklocka uppdaterar sig varje timme dygnet runt. Mitt armbandsur däremot uppdaterar bara på natten oftast kl 03.
 
Jag har haft en snygg digital radiokontrollerad klocka sedan i november och den har fungerat perfekt. Nu har den plötsligt blivit galen, trots att inget ändrats i miljön kring klockan. Irriterande.
 
Z ZipLock skrev:
Jag har haft en snygg digital radiokontrollerad klocka sedan i november och den har fungerat perfekt. Nu har den plötsligt blivit galen, trots att inget ändrats i miljön kring klockan. Irriterande.
Hur fungerar en "galen" klocka? Vi har flera radiostyrda väggklockor, en sängklocka och två armbandsur. Sängklockan uppdaterar si plötsligt inte och då får jag vrida klockan lite och kontrollera att mottagarsymbolen visar fullt. Signalen från Tyskland är mycket svag och kan påverkas av vädret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.