Sedan igår kan jag inte bredda sidan, trycker jag på sidbreddarknappen kommer smiley-listan upp.
 
Vi har tagit bort stödet för breddningen men glömt tagit bort "knappen". Den främsta anledningen till att vi inte längre vill ha den är att den ställer till det för oss i utvecklingsarbetet.
 
Usch, verkligen en stor försämring!
 
  • Gilla
bygga_bo och 1 till
  • Laddar…
Usch vad smalt det blev!!
 
  • Gilla
bygga_bo
  • Laddar…
Synd, funktionen saknas. Känns lite som att gå tillbaks till en 4:3 TV från förra årtusendet... ;)
 
bygga_bo skrev:
Synd, funktionen saknas. Känns lite som att gå tillbaks till en 4:3 TV från förra årtusendet... ;)
Jag håller med. Är det någon som sitter på en dator med 4:3 skärm nu för tiden? Alla bildskärmar kör väl i 16:9 format?
 
Det blev missförstånd här på kontoret.

Så här var det. Vår utvecklare Marcus visade mig en bugg som dök upp när man klickade på Bredda sidan. Jag sa till honom att jag inte gillade det.

Eftersom inläggen blir svårare att läsa när de blir för breda,
eftersom det innebär merarbete för oss att underhålla och buggtesta flera varianter av sidan (vi har nog redan med vanliga sajten och mobilsajten),
eftersom det sägs att färre klickar på annonser på breddade sidor.

Jag tror inte jag nämnde för Marcus varför jag inte gillade breddade sidor. Oavsett så tolkade han det som att det var okej att ta bort funktionen, vilket han också gjorde i all välmening i måndags.

Jag ska prata med Marcus och hoppas att vi kan återställa breddningsfunktionen till i början av nästa vecka.

Fram till att ändringen är gjord kan ni använda mobilversionen av Byggahus genom att klicka på "Mobilversion" längst ned på sidan. Den är verkligen fullbred, utan annonser och puffar till höger och utan vitt utrymme till vänster om inläggen.
 
Är det meningen av mobilversionen ska fungera i Firefox (på ordinär dator)? Provade precis att växla över och det gick ju inte: När jag backar upp ur en tråd så scrollas jag till toppen på listan jag kom ifrån.
 
@Bo.Siltberg: Ett problem som vi känner till är att reklamrutorna ställer till det när man går bakåt i Firefox. Kan det ha att göra med det att göra kanske?

@Fotografen, @Per Eskilsson: Ni får leva utan funktionen att bredda sidan tills på måndag, då den gör come back!
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Tack för att ni avser att återställa ordningen!
 
  • Gilla
marcus@byggahus.se
  • Laddar…
Nu går det att bredda sidan igen! :)
 
  • Gilla
bygga_bo och 1 till
  • Laddar…
Det skedde till och med automagiskt!

Tack för att ni fixade detta snabbt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.