X. Spotlights

Utomhusbelysning vore lysande!!!
 
Vårt hus vid skogens dunge behöver ljus att lysa upp för våran unge.
Mvh JH
 
Svar: X

Motivering: Vi har nyligen köpt vårt hus och vi var ingen utomhusbelysning och nu när det blir mörkare och mörkare vore det kanon att vinna så vi kan få en ljusare tillvaro i höstmörkret!
 
Svar: X

Jag skulle verkligen önska vinna så jag kan köpa två lampor att lysa upp på baksidan mot skogen. Något som frun varit på mig om sedan vi flyttade in. Nu när vi går mot mörkare tider vore det skönt att kunna lösa detta för henne.
 
Svar: X
En belysning på dörren vore snyggt,
nu när vi stuga byggt.
 
Svar X

el.jpg

Jag vågar knappt släppa ut barnen i trädgården eftersom husets förre ägare installerat de befintliga utomhusarmaturerna helt utan säkerhetstänk. Tänder jag belysningen när det regnar så löser jordfelsbrytaren ut inom 5 min.

Alla byggprojekt har tärt på ekonomin så ny utebelysning är inte budgeterad förrän nästa år.

Om jag vinner tävlingen ska jag köpa det här prisvärda spotlightpaketet: http://www.belysningsdesign.se/markslojd-tradgard-spotlight?nosto=nosto-categorypage-1

Då kan jag punktbelysa alla vackra träd vi har på tomten och samtidigt rikta en lampa mot uppfarten så att vi får belysning där innan vi hunnit färdigställa plattsättning, rabatter etc.
 
X) Spotlights

Vi bor på landet och nu på den mörkare delen av året blir det helt svart utanför huset och vi behöver ha mer ljust runtomkring huset tex i trädgården, inte bara de som sitter på fasade har vi insett.
 
Svaret är X- spotlights

Vi flyttar in i vårt nya hus- byggt 1970- lagom till när det riktiga höstmörkret kommer.
För att huset ska bli än mer välkomnande när vi kommer hem behövs trädgårdsbelysning.
Detta hoppas vi nu vinna!
 
Svar: X

Gatlysena tar slut ett stycke innan vår väg vilket gör att det blir väldigt mörkt hos oss och nu måste vi ta tag i problemet då lillkillen snart ska gå till skolan själv på morgonen. Därtill hade det blivit väldigt vackert, mysigt och inbjudande med lite härlig trädgårdsbelysning såklart.
 
Svar: X

Har några stora vackra träd på tomten som med belysning underifrån upp mot trädkronan skulle bli så effektfulla i höstmörkret.
 
Svar: X

Här uppe i norr har de ljusa ljuva sommarnätterna nu ersatts av mörker, och mörkare ska det bli. För varje kväll kommer höstmörkret lite tidigare. Trädgården blir svart och trist men vi har några stora syrener som skulle bli riktigt mäktiga med belysning underifrån. Skänk lite ljus till det västerbottniska höstmörkret!
 
Svar: X

Vi bor på landet och har i nuläget endast två glödlampor som utebelysning, inte ens kupor på dom, den ena vid ytterdörren och den andra vid altandörren. Den vid ytterdörren kan man inte ens sätta på kupa på för då tar dörren i. Garaget är helt oupplyst. Gården är mörk, det är lite läskigt och man hittar knappt till bilen, vilket min nattjobbande och mörkrädda sambo inte gillar alls. Ekonomin tillåter inga inköp just nu pga sjukdom. Några fina lampor hade gjort utemiljön både vackrare och tryggare.
 
Svar: X

Har en fantastisk Hästkastanj som står på en mörk plats i vår trädgård som skulle få ett nytt liv med spotlights.
 
svar: X. Spotlights

Nu när vi planerar vårt nybygge har jag insett att rätt placerad belysning gör hela tomten och huset till en tavla om natten, och trädgården kan avnjutas även mörka höstkvällar sittandes inomhus i en skön soffa. Tyvärr är budgeten för huset hårt hållen så därför kommer utebelysningen att nedprioriteras och hamnar någonstans under ugnen med pyrolysrengöring långt ned i priolistan. Men med ett litet startkapital som är låst till utebelysning så kommer vi iaf ha råd med några lampor och hela familjen kommer kunna hitta upp till huset under den mörka årstiden
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.