mexitegel skrev:
SkrUVdragare
SkrUVtving
 
KnockOnWood skrev:
SkrUVtving
Jaså, ska vi ligga på den nivån så mutar jag härmed in alla *MASKin...:p

Förresten, jag tar alla feSTOol också, när jag ändå håller på...
 
Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
bORr

Och en tvåäggstvilling:

bORrMASKin


PS
Och en till, den sista för idag får vi hoppas:

ANDningsMASK
 
Redigerat:
I
mexitegel skrev:
Sidavbitare
[bild]
Ha, den var go den.(y)
Är bara sur för att jag inte kom på den, gammal PIXARfan som man är.:(
 
Korphacka. ..
 
I
fn76 skrev:
Alltså, det där är ett falsben men någon gång måste någon ha hört fel och trott att det hette fiskben och sedan skrivit om det på Internet så att nästa person som inte haft en aning om vad det var för verktyg då har börjat tro att det är ett fiskben... och så har det felaktiga namnet spridit sig.
Samma vertyg är standard i bilinporten där de utrustar bilar. Används för att inte skada detaljer när de demonterar för att ersätta med nåt annat som vi svenskar vill ha.
Pojken min jobbar där, ska fråga vad de kallar verktyget, kanske är det fiskben för att företagen som jobbar med sånt för det mesta ligger vid havet.
 
Mikael_L
Har någon nämnt krokodilklämma?

Kanske inte riktigt helt och hållet verktyg (fast jag tycker nog att det är ett verktyg för elektronikern).
 
ion skrev:
Samma vertyg är standard i bilinporten där de utrustar bilar. Används för att inte skada detaljer när de demonterar för att ersätta med nåt annat som vi svenskar vill ha.
Pojken min jobbar där, ska fråga vad de kallar verktyget, kanske är det fiskben för att företagen som jobbar med sånt för det mesta ligger vid havet.
Jobbar själv på en sådan anläggning och vi kallar det för fiskben.
 
I
Rob1n skrev:
Jobbar själv på en sådan anläggning och vi kallar det för fiskben.
Ett verktyg som har olika benämningar beroende på vad det används till, måste det vara då.

Skrubb(a)hyvel. :rolleyes:
 
Mygga - mikrofon
 
Caterpillar
 
Långsökt men... skarvdonstång (skarv=fågelart) :p
 
Verktyg och maskiner är ju närbesläktade och så är det dax för fler inlägg i den här tråden.

Vessla:
STUDEBAKER_WEASEL_CARGO_CARRIER_pic-005.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi kör en till: Varg-käftstång
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.