Välj och vraka bland all utomhusbelysning

belysning1.png

Nu kommer hösten och har du inte redan gjort det så är det hög tid att piffa upp trädgården med utomhusbelysning. Vinnaren av veckans tävling får själv välja och vraka i Belysningsdesigns utomhussortiment. Varför inte punktbelysa rabatten vid infarten och låta en terassvärmare både belysa och värma i uterummet? Du väljer själv som sagt - upp till ett värde av 2 500 kronor.

Totalt värde cirka: 2 500 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du förtjänar att vinna.

Fråga: Belysningsdesign har en tv-skola om utomhusbelysning. I den berättar de om tips och regler. Vad rekommenderar de för ljusdekorering av stora ting i trädgården?


1. Stora starkströmsarmaturer
X. Spotlights
2. Solcellsbelysning

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 12 september.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Belysningsdesign. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Belysningsdesign. för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar på frågan är X ( spotlights)

Vardör jag skulle vinna är att jag idag håller på och designar min trädgård för belysning
Skall belysa flera träd/buskar samt altan så det skulle vara super om jag fick ett tillskott av 2500kr..
Så jag kan köpa Markslöjds armaturer som är det bästa
 
Rätt svar på frågan är: X / spotlights.

Motivering:
Med mitt nybygge av huset försvinner pengarna snabbt och trädgårdsbudgeten blir haltande. Hade gärna velat belysa den allé av bokar som pryder infarten, tror det skulle bli väldigt fint på kvällarna.
 
Svar: X, spotlights.

Min motivering: Jag har idag en ca 25 m lång, mörk uppfart, där det finns 3 st belysningspollare längs vägen. Tyvärr fungerar de inte pga något jordfel - har försökt lösa det med en separat, lös jordfelsbrytare, men uppenbarligen ligger felströmmen just kring gränsvärdet, för den jordfelsbrytaren löser oftast inte ut utan felet går vidare och löser ut hela elcentralen (utom pannan som ligger på en egen jordfelsbrytare). Det här behöver jag göra något åt, så nya lampor vore välkommet!
 
Svar: X, spotlights.

Behöver ljus i min trädgård, har inte en enda lampa där idag. Man ser inte något när man tittar ut. Hade varit trevligt att lysa upp det lite. Behöver ljus på altanen och kunna lysa upp två träd. Har även en liten bod på tomten som försvinner i mörkret. Hade varit trevligt att ha en lampa på den. Nu kan man inte sitta ute på sensommarkvällarna för att det är för mörkt. Har bara en enda utelampa på hela huset och den har passerat bäst före datum.
 
Svar X Spotlights

Jag har gamla gula glaskupor från 1978, detta säger nog det mesta :)
 
X. Spotlights
Jag har ett jättestort flyttblock på tomten som skulle bli extremt vacker med rätt belysning
 
Svar X
Nu när september mörkret sänker sig
Upptäcker jag hur mörkt det är hos mig
Behöver hjälp och tips hur jag ska belysa
Så att jag sen kan sitta och mysa
 
X spotlights är svaret.

Vi bor lite ensligt och det blir kolsvart här. Vore toppen med lite belysning så tryggheten ökar. Då kanske man kan ha lite bättre koll och slippa springa på älgar m.m. när man går ut i trädgården på kvällen.
 
Svar X spotlights

Jag älskar att fotografera men nu när det blir mörkare för var dag som går minskar mina möjligheter :( skulle vi däremot belysa vår trädgård öppnas nya dörrar till att plåta riktigt coola bilder! Särskilt på min dotter som snart blir 1 år. Vi köpte vårt hus för ett år sedan och har renoverat massor så detta vore pricken över i:et ;-)
 
Svar X spotlights

Vi har entrédörren vänd mot baksidan och där blir det tvärmörkt! Dessutom har vi på den sidan en vacker 350 år gammal ek som vi inte ser mycket av när mörkret faller, den är enorm och skulle bli en fantastisk syn för oss med rätt belysning.
 
Svar x spotlights

Vi bor som sista villa på en återvändsgata, som dessvärre saknar gatubelysning, denna vinst hade kunnat få min mörkrädda sambo att känna sig trygg efter sina nattjobb i vården, perfekt nu när vi går mot mörkare tider
 
Svar: X - Spotlights

Nu börjar jag äntligen bli klar på tomten. Har under vår och sommar byggt 21 meter mur samt ett plank. Elen ska dras under närmsta veckorna men inga lampor är inköpta. En vinst i denna tävling skulle verkligen öka på motivationen att göra klart allt innan vintern.
 
Rätt svar på frågan är: X / spotlights.

Motivering:
Tar över drömhuset snart men inser att renoveringen kommer kosta och ta tid så den gamla fula och dåliga utebelysning kommer inte bli bytt ut i denna vinter.
 
Svar: X

Precis färdat mitt sommarprojekt med trädäck och inglasad altan. Nu letas det terrassvärmare, lampor o möbler. Så en "rabatt" hos Belysningsdesign.se hade ju inte skadat :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.