Finns det någon som har erfarenheter av Palmiye Pergola? De ser mycket revligare och robustare ut än vanliga markiser... Jag bor halvtid i Istanbul och liknande finns överallt på alla uteserveringar etc...
Jag tycker att de är riktigt snygga och fiffiga med inbyggda LED lampor osv. Skulle gärna ha ett liknande i stugan i Sverige.

Antar att de kostar skjortan och halva slipsen, kanske finns alternativ?


2_Products-Img_7972648.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


1_Products-Img_8522350.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


1_Products-Img_4772543.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


1_Products-Img_3991855.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2_Products-Img_1413931.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


1_Products-Img_422540.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har lagt ett 50tal timmar och kom fram till samma som dig. Det är vackert och praktiskt. Offerter visade också varför det oftast är företag som köper. Om jag inte minns fel så låg en av offerterna på ca 65000 för en enligt bild 3. Storlek ca 24kvm. Två stödben. Vi kommer dock inte ha någon sådan då det inte riktigt passar in i området. Om/när vi har en friliggande villa utan grannar in på knuten så se ser jag det som något väldigt intressant. Det negativa som jag ser det är att det kan störa utsikten något om man har skenor i luften övriga 45veckor på året. Allt är väl en vanesak. =)
 
Vårt alternativ på att "lösa" de varma dagarna blir till att göra en pergola ute på gården med växter som får bidra med skugga. Förhoppningsvis bygge nästa år.

Glömde skriva: Pergolamarkiserna som dina bilder visar är ypperliga där det blåser. Budgetvarianten är att köpa en vanlig markis och ordna med stödben (ej med vindsensor :) ).
 
Zeke_Varg skrev:
...Budgetvarianten är att köpa en vanlig markis och ordna med stödben (ej med vindsensor :) ).
Mitt budgetalternativ:
Är det riktigt varmt ute i solen, som det var i juli i år, så sitter vi på husets skuggsida i stället :)
 
Det var som tusan! 65.000 riksdaler är verkligen i saftigaste laget!

Den från Bygghemma ovan är fin och riktigt prisvärd måste jag säga. Det enda den saknar som jag skulle vilja ha är att taket känns mer som ett tak i stället för duk. Prisskillnaden gör dock att jag kan täcka in hela tomten om det skulle behövas :)
 
Den är jättefin den från byggahemma! Har man uteplatsen i ett väldigt lugnt och stilla läge så kan det absolut funka. Men blåser det vet jag inte hur tyst/hållbart det blir. Vi bor i ett riktigt blåshål så vi passar den lösningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.