Halloj!
Inom kort flyttar vi och ett av utrymmena som ska renoveras, är trappen.
Idag sitter där en jätte tråkig handledare i furu, ser ut ungefär som en 15 cm tjock planka.

Den åker naturligtvis bort och tanken är att ersätta den med något mer personligt/roligt

Tanken på ett tjockt rep ( marint) har slagit mig men då vi inge kommer ha något som helst marint tema i bostaden så kanske det enbart känns billigt.

Så vänder mig nu till er för tips!
Trappen är i ett U så är totalt tre handledare på ca 1,5-2,0 m st. Finns inga fönster i trappen och är rätt brant lutning.

Tacksam för idéer
 
Jag har precis montera en ny handlare hos en vän som enligt mig blev ovanligt "cool". Ett rör i borstad stål och med inbyggd belysning.
 
Har faktiskt lurat lite på aluminium själv.

Hur många meter satt du hos din kompis och vad blev prislappen?
 
Jag kommer inte ihåg riktigt hur många meter det var (allt måttbeställdes). Jag tar reda på det och återkommer!
 
Vi beställde en smidesledstång av en lokal smed i Borlänge, har en u-formad trapp. Det blev 3 sektioner.
 
Jag ska göra en infälld variant som denna ungefär

ImageUploadedByByggahus.se1409685225.548341.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du något kort? Alltid kul med inspiration och ideèr!
 
Fredrik.engdahl skrev:
Jag ska göra en infälld variant som denna ungefär

[bild]
Sjukt snyggt men kanske inte tvärpraktiskt när man snubblar till och behöver få grepp om något...

Man får låta bli att ramla i tappan helt enkelt.
 
Man får ta det försiktigt i trappan.

Leka får man göra någon annanstans 😉
 
ImageUploadedByByggahus.se1409762807.388669.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så gjorde vi, efter inspiration från forumet!
Funderar bara på hur man ska få det slitet snabbare.
 
  • Gilla
Ruthevalisa och 3 till
  • Laddar…
Spring mera i trappen ;)

Blev ju jättefint detta, är det en gammal ledstång som lindats med skinnremsa?
 
Att jag inte tänkte på det ;-)
Tur att man har barn som löser det där tillslut.

Japp en gammal ledstång som sett sina bästa dar. Så vi slipade den och kortade av den (har byggt om hallen) och tog bort ändböjarna emot väggen.
Sen limmade vi remsorna med hobbylim och i skarvarna drog vi i någon klammer. Var en billig lösning på en gammal ledstång. Under 2000kr för renovering av ledstång på ca 6m
 
fgo skrev:
[bild]
Så gjorde vi, efter inspiration från forumet!
Funderar bara på hur man ska få det slitet snabbare.
När jag var ung (12-20) åkte jag baklänges nedför trappan med båda fötterna på vagnstycket. Vi hade glasfiberväv så det brände lite skönt i fötterna. Det slet nog skapligt på handledaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.