D09
fubar skrev:
Jag har iakttaget ytterligare ett fordon som jag vill lägga till på listan över skumma fordon.

Jag såg precis en lastbil stanna vid tomtgränsen, en man klev ur och sprang upp på garageuppfarten. Drog med sig en tunna som vi har stående där, hakar fast den på nån slags lyftanordning och tömmer innehållet i bilen. Han ställer tillbaka tunnan, hoppar in i bilen och kör iväg. Det hela tog nog mindre än en minut, så jag hann inte ut. Har inte polisanmält händelsen då vi mest förvarar lite överblivet skräp i tunnan så att den inte ska blåsa iväg när det är oväder.

Det såg inte ut att vara första gången han gjorde detta, så jag misstänker att det kan röra sig om något organiserat.
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Renova_oscari

Akta dig för det nätverket, fin fasad men under ytan så hittar man dom med hajar och torpeder

Även kända som Renova Scary
 
Renova är väl en serie produkter från ELJO? Vad har det med fiskar att göra?
 
D09
mexitegel skrev:
Renova är väl en serie produkter från ELJO? Vad har det med fiskar att göra?
Det är precis det Schneider Electric Vill att man ska tro 😁😁😁
 
fubar skrev:
Jag har iakttaget ytterligare ett fordon som jag vill lägga till på listan över skumma fordon.

Jag såg precis en lastbil stanna vid tomtgränsen, en man klev ur och sprang upp på garageuppfarten. Drog med sig en tunna som vi har stående där, hakar fast den på nån slags lyftanordning och tömmer innehållet i bilen. Han ställer tillbaka tunnan, hoppar in i bilen och kör iväg. Det hela tog nog mindre än en minut, så jag hann inte ut. Har inte polisanmält händelsen då vi mest förvarar lite överblivet skräp i tunnan så att den inte ska blåsa iväg när det är oväder.

Det såg inte ut att vara första gången han gjorde detta, så jag misstänker att det kan röra sig om något organiserat.
På din beskrivning tycker jag också att det verkar vara organiserat. Det finns också anledning att tro att dom är vanemänniskor, och kommer att komma tillbaka regelbundet. Jag tycker att du ska gömma dig bakom en buske nästa vecka vid samma tid, och ha med dig en inkopplad vattenslang. Om skummisen dyker upp så ge honom ett blött välkomnande. Försök att fånga det hela på film, och glöm inte att rapportera hit hur det gick.
 
  • Gilla
fubar
  • Laddar…
Kan det ha något samband med de frekventa bluffakturorna man får numera.
De kommer ca två gånger om året, och är försedda med en massa kommunala loggor för att se officiella ut.

Sådana bluffakturor fick jag aldrig när jag bodde i lägenhet :confused:
 
  • Gilla
TechMark
  • Laddar…
Det där har hänt mig också, på allvar. Eftersom vi inte slänger några sopor egentligen, utan återvinner 100%, så har vi normalt ingen tömning och ställer därför inte ut tunnan vid gatan. En sommar däremot så tog sopåkarna och sprang in på tomten, in bakom vårat garage, hämtade tunnan (som innehöll en del pappkartong som skulle till återvinning), tömde den och fakturerade sedan för ~20 kg sopor. Misstänker att de trodde att vi glömt ställa ut tunnan i semestertider. Som tur är så fakturerade de iallafall inte 561:- för "dragväg 21-30 meter"...
 
En ambitiös sommarvikarie :)
 
fubar skrev:
Jag har iakttaget ytterligare ett fordon som jag vill lägga till på listan över skumma fordon.

Jag såg precis en lastbil stanna vid tomtgränsen, en man klev ur och sprang upp på garageuppfarten. Drog med sig en tunna som vi har stående där, hakar fast den på nån slags lyftanordning och tömmer innehållet i bilen. Han ställer tillbaka tunnan, hoppar in i bilen och kör iväg. Det hela tog nog mindre än en minut, så jag hann inte ut. Har inte polisanmält händelsen då vi mest förvarar lite överblivet skräp i tunnan så att den inte ska blåsa iväg när det är oväder.

Det såg inte ut att vara första gången han gjorde detta, så jag misstänker att det kan röra sig om något organiserat.
Jo de har en fin fasad men bakom döljs en hel massa skit.
Egentligen skulle man likt en journalist gräva i detta..............eller inte

Protte
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
fubar skrev:
Jag har iakttaget ytterligare ett fordon som jag vill lägga till på listan över skumma fordon.

Jag såg precis en lastbil stanna vid tomtgränsen, en man klev ur och sprang upp på garageuppfarten. Drog med sig en tunna som vi har stående där, hakar fast den på nån slags lyftanordning och tömmer innehållet i bilen. Han ställer tillbaka tunnan, hoppar in i bilen och kör iväg. Det hela tog nog mindre än en minut, så jag hann inte ut. Har inte polisanmält händelsen då vi mest förvarar lite överblivet skräp i tunnan så att den inte ska blåsa iväg när det är oväder.

Det såg inte ut att vara första gången han gjorde detta, så jag misstänker att det kan röra sig om något organiserat.
Det där gänget har min yngsta dotter genomskådat redan som treåring - storgråtandes:
PAPPA NU STJÄL DOM VÅRA SOPOR IGEN!!!!
 
  • Gilla
Daniel_N och 2 till
  • Laddar…
  • Gilla
Lostmoose
  • Laddar…
Ja, jisses! :D
 
Ja det var det grövsta!! Nu är hösten snart här så håll koll på lövhögarna runt husen och hängrännor, jag har hört att det finns drönarlöv som Säpo kan styra för att lättare kunna smyga på oss från balkonger och hängrännor eller altaner.
 
[video=youtube;YoB8t0B4jx4]https://www.youtube.com/watch?v=YoB8t0B4jx4[/video]
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
D09
ImageUploadedByByggahus.se1410021604.162485.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
gerva252 och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.