Vill ha en ljudanläggning i hela huset, för att kunna lyssna oberoende i varje rum. Är det något man behöver tänka på i renoveringen, för att det ska bli bra? Eller är det typ "sonossystem" som gäller? I så fall är det väl inget man behöver förbereda i samband med renoveringen. Någon som har detta system o känner sig nöjd, eller något annat motsvarande?
Tacksam för alla tips.

Mvh.
 
OpiMaza
Har idag Sonos i 3 rum och är supernöjd, endast 220volt behövs och sen är det bara att spela på.
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Tack för ditt svar..........kanske dyker upp mera som har synpunkter???????

Mvh.
 
Jag rekommenderar också Sonos och att vänta. Under hösten kommer Hi-Fi Klubben monopolet att försvinna. Jag är inte 100% säker då jag bara hört det. Min känsla är bättre pris på Media Markt i vinter.
 
Gambino skrev:
Jag rekommenderar också Sonos och att vänta. Under hösten kommer Hi-Fi Klubben monopolet att försvinna. Jag är inte 100% säker då jag bara hört det. Min känsla är bättre pris på Media Markt i vinter.
Jag håller med om att Sonos är bra men jag förstår inte vad du menar med "Hi-Fi Klubben monopolet". Man har kunnat köpa Sonos på många ställen sedan en tid tillbaka.
 
Som alternativ finns ju OD-11 Cloud baserad på Stig Carlssons 70-talshögtalare.

OD+11+Cloud+Speaker+Wireless+Bluetooth.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dock inte direkt billig...
 
  • Gilla
hevi
  • Laddar…
-RB- skrev:
Jag håller med om att Sonos är bra men jag förstår inte vad du menar med "Hi-Fi Klubben monopolet". Man har kunnat köpa Sonos på många ställen sedan en tid tillbaka.
Det var fel formulering när det finns att köpa på många ställe idag.
Dock kommer det troligen att vara i Media Markt och Elgiganten utbud också vilket är inte fallet idag.
 
Hi-Fi Klubben har den svenska agenturen för Sonos vilket gör att de säljer mkt dyrt till sina konkurrenter (illa att en ÅF också har agenturen tycker jag). Om detta ändras i höst kan vi nog se prispress!
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Sonos är en utmärkt lösning, men fundera på om du vill ha infällda högtalare eller lösa enheter. Bägge går givetvis att köra med Sonos, men om du ska ha infällda så måste du ju dra högtalarkabel bakom väggar och tak.
 
kallun skrev:
Hi-Fi Klubben har den svenska agenturen för Sonos vilket gör att de säljer mkt dyrt till sina konkurrenter (illa att en ÅF också har agenturen tycker jag). Om detta ändras i höst kan vi nog se prispress!
Kan inte hålla med. Audio Nord (HiFi-klubbens moderbolag) ger bra rabatter till sina ÅF, framför allt på Sonos. Tror inte priset kommer att påverkas nämnvärt.
 
Hmm, Det är inte vad ÅF tycker... Har heller inte sett några enheter på kampanj signifikant under RRP någonstans såsom sker regelbundet i ex USA. Har du?
 
För att förtydliga i onödan: jag är själv ÅF med liten omsättning på Sonos. Det är mest ett tillbehör. Marginalerna är helt OK om man kör med samma pris som HIFi-klubben. Om det är kampanjer så gäller de alla ÅF, precis som i resten av branschen. Priserna styrs som vanligt av tillverkaren, även om det i princip är olagligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.