Jag har inte sett så stora skillnader när jag jämfört tidigare. Generellt så har RR kända kopplingsmärken (fast jag är inte bra på vilka märken som finns utöver Vattette).

På de lite klenare dimensioner som jag jämfört mellna RR och Bauhaus för egen del, så känns RR varianten stabilare, tyngre. Men om det spelar någon roll för hållbarhet osv. vet jag inte.
 
jo precis det finns ju vattete som man kan välja på Rinkaby men dessa är no-name hos dem eller är VSH själva märket kanske..

man ser ju förövrigt att det på vinkeln som Rinkaby säljer så finns det "skalle" för blocknyckeln bredvid gängen.
på Bauhaus är det väl i själva vinkeln/halsen man kan hålla när man skruvar åt kopplingen
 
Kolla Hornbach.
Dom kör med Vattetts kopplingar och kostar som Rinkaby.
Fredrik
 
tyvärr finns inte hornbach i närheten...
jag har Bauhaus jula biltema typ...
 
ingen har iaf fördömt Bauhaus kopplingar så kör nog på dem då ;)
 
Vissa grejer på bauhaus hyllor är inte godkända för tappvatten och vissa är inte gjorda av avzinkningshärdig mässing. Att tänka på att dubbelkolla och trippelkolla. Undvik naturligtvis vad personalen säger. Vad tillverkaren säger gäller men i bauhaus fall kan det vara svårt att hitta ibland.
 
Läs på märkningen som sagt. Ett generellt typgodkännande är en sak men kolla på delarna du monterar. Ser det bra ut är det ju bara att köra
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.