Har ett väldigt störande problem med min klippare, tänkte kolla om någon annan känner till felet å kan komma med nått svar :)

Varje gång den ska ladda så åker den rakt å fint mot stationen men sista decimetern precis innan laddningsbläcken så svänger den vänster så den ställer sig snett.
Vissa gånger så går det ändå även att den kommer snett, men vissa gånger blir det för mycket så den åker ut igen å börjar om.

Ibland kan den hålla på så upp till 4-5 gånger innan den kommer in lagom rak så den kan laddas.

Någon?
 
brainstorm skrev:
Har ett väldigt störande problem med min klippare, tänkte kolla om någon annan känner till felet å kan komma med nått svar :)

Varje gång den ska ladda så åker den rakt å fint mot stationen men sista decimetern precis innan laddningsbläcken så svänger den vänster så den ställer sig snett.
Vissa gånger så går det ändå även att den kommer snett, men vissa gånger blir det för mycket så den åker ut igen å börjar om.

Ibland kan den hålla på så upp till 4-5 gånger innan den kommer in lagom rak så den kan laddas.

Någon?
Kontrollera så att begränsningskablarna går rakt ut åt sidorna från laddstationens bakkant enligt manualen.
 
Har dragit slingorna precis som det står i manualen. :( men jag har inte klippt slingorna precis på cm. Jag har sparat en dm extra där de kopplas in.
 
Beror helt klart på guidekabeln. Kontrollera så att den ligger rakt och rätt under och inte vinklad vid laddblecken
 
Tror inte att den går att dra snett? Den är dragen i spåret under stationen.
Då är det stationen som är felgjord.
 
Ligger den i helt rak linje de metrar som den ska ligga rakt ut från stationen, alltså i 90 grader ?
 
Gränsslingan går ut på sidorna bak på laddningsstationen å sen fortsätter de i samma linje flera meter åt sidan.

Guideslingan är dragen under laddningsstationen och rakt fram flera meter tills den möter gränsslingan.

Dvs en stor fyrkantig gräsmatta.
 
Då hade jag tagit kontakt med ÅF
 
Har lämnat in den till återförsäljaren å fick tillbaka den idag. Tog en vecka.
Frågade vad de hade gjort, men ingen visste då han som kollade på den har semester.

Men det verkar som den får kontakt nu allafall och laddar, men bara provat 3-4 ggr.

Spelat in en film så ni får se hur den dockar. Ska den verkligen gå så snett, eller dockar era rakt?

https://www.youtube.com/watch?v=_OIeukXmuws&list=UUKHYWVYmlFLvUWznnnUndFA
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.