steve5432 skrev:
Beklagar 150 cm menar jag. Kan av någon anledning inte redigera mitt eget inlägg, men 150 cm ska det vara och inget annat :)

/S
Men ni accepterade att det stack ut en bit från öppning från vardagsrummet till hallen. Eftersom väggen är ca 24 cm djup endast så bli det inte mycket att bygga på.

Ska ta och kolla in den garderoben

Tack för tipset!
 
du får gärna visa bild =)
 
Denna tråd verkar ju inte vara så aktiv längre, men kan ändå skriva hur vi löste hallförvaringen i en villa Nybro. Vi var lite tveksamma till Nybro för bristen på förvaring och då tog säljaren och visade oss ett hus där man flyttat trappan till allrummet istället.

Då fick man plats med en riktig stor garderob i hallen och fick ett mycket större vardagsrum på övervåningen. Får ritningarna om ett par veckor så om någon är intresserad så kan jag lägga in dem.

De flesta som köper ett Nybro har börjat flytta trappan verkade det som på säljaren och jag förstår inte varför de marknadsför denna lösning lite bättre.
 
jkpgerik skrev:
Denna tråd verkar ju inte vara så aktiv längre, men kan ändå skriva hur vi löste hallförvaringen i en villa Nybro. Vi var lite tveksamma till Nybro för bristen på förvaring och då tog säljaren och visade oss ett hus där man flyttat trappan till allrummet istället.

Då fick man plats med en riktig stor garderob i hallen och fick ett mycket större vardagsrum på övervåningen. Får ritningarna om ett par veckor så om någon är intresserad så kan jag lägga in dem.

De flesta som köper ett Nybro har börjat flytta trappan verkade det som på säljaren och jag förstår inte varför de marknadsför denna lösning lite bättre.
Detta måste vara nytt men funkar nog bara med en Nybro. Kalmar m.m så dödar trappen det lilla vardagsrummet man har då man måste ta bort sovrum 2 för att få plats med vardagsrum i princip. Då blir trappan mitt i.

Hur rummet kan bli större uppe med trappa på andra sidan låter konstigt
 
bjornligan skrev:
Detta måste vara nytt men funkar nog bara med en Nybro. Kalmar m.m så dödar trappen det lilla vardagsrummet man har då man måste ta bort sovrum 2 för att få plats med vardagsrum i princip. Då blir trappan mitt i.

Hur rummet kan bli större uppe med trappa på andra sidan låter konstigt
Ja precis går det bara i Nybro, men det löser hall förvaringen bra.
Om man har trappan på vanliga stället så kommer man upp i takkupan och det blir inte mycket plats kvar åt en soffa och tv. Men flyttar man den så blir hela takkupan möblerbar och blir perfekt ställe till soffa och tv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.