En snabb fråga.
Har precis haft en åskskada på min robotklippare, laddare var död och fick bytas ut. Fick skicka in orginalkvitto med garantibevis till försäkringsbolaget och så. Nu är skadan färdigreglerad och frid och fröjd där. Fick aldrig tillbaka kvittot på klipparen dock så jag mejlade och bad att får det tillbaka (det finns ju fortfarande garanti kvar på klipparen osv.)

Nu fick jag svar att jag ska få kopior på kvitto och garantibevis tillbaka och att dom ska arkivera originalet hos dom.

Jag tycker det känns fel, dom kan väl ta kopiorna och ge mig tillbaka originalet? Det är ju min klippare jag har pröjsat den... dessutom så kan det ju tänkas att jag byter försäkringsbolag och kanske får en ny skada, hur ska jag då kunna skicka in originalkvittot?
 
Ja självklart skall du ha originalet det är ju ditt, man skickar aldrig annat en kopia på sådana handlingar till någon.
 
Jo fast dom begärde just originalkvitto och jag trodde ju att dom bara skulle ta en kopia och sedan skicka det tillbaka...
 
Hur viktigt är det med "orginalkvitto" egentligen. Nu handlar man ju allt på nätet och då får man en pdf som kvitto.
 
Vi har handlat vitvaror etc från internet och aldrig har det kommit ett kvitto som PDF! Skulle ju hellre ha det som PDF ibland faktiskt, men det blir alltid på papper.
 
De är ju bara att skriva ut kvittensen man får via email som PDF.

De flesta ställen där jag handlar skickar dessutom med en PDF som bilaga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.