Halloj!

Ska renovera kök, vardagsrum o hall vad sägs...tapeter el måla? E lite sugen på att sätta en snygg fiberväv o sen hålla mig till beigt - brunt i hela nedervåningen. Har satt easy up tapeter på ovanvåningen o e lite sugen på att måla! Vill ha en slät yta men fortfarande ska det va liv i väggen...typ lite cement aktigt, vet att det ska finnas nån färg som det blir så med. Men den är jättedyr...ngra förslag!?

Vet att det e lättare me tapet...men mios kulörer e så snygga...lite tips!?

::)
 
prova att bredspackla och dra sen med en tapet borste . det blir fint det :). låt spacklet torka ,sen e det bara till att måla med den kulör du vill. Lägg inte på för tjockt för då tar du bort lite av ytan.
 
Jag o min sambo är jätte nya inom detta område...tror du vi skulle klara det? Bredspackla menar jag, men det kanske e lättare om man vill få en lite ojämn yta? Är det ok o göra det över en väv?
 
Ett hett tips istället för att bredspackla är EASYCOVER. Funkar som en tjock papptapet som slätar ut oerhört bra. Du slipper bredspackla :)
 
tigern skrev:
[quote author=ByggSann link=1140108183/0#0 date=1140108183]
Vet att det e lättare me tapet...men mios kulörer e så snygga...lite tips!?

::)
Lättare med tapet???? :-? :-/ :( :surprised:
Det tycker då inte jag har jag missförstått nånting då?  brespackla, maskera o måla tycker jag är betydligt smidigare än att sätta tapeter. Så mitt tips är ju då att du målar, så får du mios kulörer också :)[/quote]

Sorry! Billigare är väll ordet jag söker! :-[
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.