Den stora z-wave tråden är bra, men tänkte dedikera en till oss som kör med Vera Lite. Här kan vi utbyta info, fråga etc.

Mitt eget system idag är,
Vera Lite
1 st DSC-larm med EVL -3
3 st TKB plug/switch
1 st Remotec IR till luftvärmepumpen
1 st Fibaro magnetkontakt
1 st NorthQ elmätare

På hyllan finns oxå 7 st Fibaro 2x1,5 relän + ett par 1x3...och lite annat som kommer upp vartefter.

Fått allt att lira hittills, men har inte hittat någon bra app som lirar med både DSC larmet och IR:en för luftpumpen.
 
Funkar veran bra med envisalinken mot dsc larmet? Kan man utnyttja tex rörelsedeckare för att trigga en lampa?

Har inte fått tummen ur att införskaffa zwave än men lutar åt en vera då den verkar mer komplatibel med dsc larm.
 
Den fungerar över förväntan. Reagerar riktigt snabbt på sektionerna.
Har dock läst att det inte fungerar lika bra om man har DSC trådlösa IR.
 
Låter bra ;) får införskaffa grejerna. Finns envisalinken att köpa i sverige?
 
Beställde min på e-bay, från Kanada
 
Bra initiativ att starta tråden. Men vi kanske ska tillåta alla Vera-modeller? Kör själv en Vera Lite som jag maxat ut och väntar nu på en Vera 3 för att bygga ut systemet.
 
Klart alla Vera kan få va med
 
  • Gilla
Freddan101
  • Laddar…
Jag är nyfiken på detta då jag har ett dsc-larm med envisalinken.
Du har inte lust att ge en lite mer utförlig beskrivning av ditt och kanske lite bilder?
 
Installerade en app i Veran som heter DSC Alarm Panel och då dök alla detektorerna upp bland övriga z-wave enheter samt en ytterligare en enhet som är själva larmet där jag kan från-/tillkoppla.
På bilden är alla entré, altandörr och rökdet från DSC-larmet och MK Uteförråd en z-wave (fibaro) trådlös magnetkontakt.
(bilden är från android-appen AutHomation HD)
 
Screenshot
 
  • 1409059419029.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Funderar på ett PowerMaster 10 eller 30. Dock gäller samma sak där att trådlösa PIRs inte verkar rapportera omedelbart i avlarmat läge. Det gör de äldre modellerna från Visonic.

Trist att det verkar vara samma sak med DSC. Annars hade det varit ett intressant alternativ.
 
Erikoolio skrev:
Fått allt att lira hittills, men har inte hittat någon bra app som lirar med både DSC larmet och IR:en för luftpumpen.
Är inte appen "generisk" dvs kan hantera alla olika typer av enheter eller kräver dessa två du nämner något speciellt från appen?

Jag har fått intrycket i andra trådar att DSC larmen inte är helt enkla att installera själv (verkar vara lite klur med allt från hur jordning skall göras till hur trådade detektorer ansluts med olika varianter på sabotageskydd etc). Har du tidigare larmerfarenhet eller lät du någon installera det åt dig?
 
Amatörsnickaren skrev:
Jag har fått intrycket i andra trådar att DSC larmen inte är helt enkla att installera själv (verkar vara lite klur med allt från hur jordning skall göras till hur trådade detektorer ansluts med olika varianter på sabotageskydd etc). Har du tidigare larmerfarenhet eller lät du någon installera det åt dig?
Tycker nog att DSC är bland de enklare o då har jag jobbat med de flesta vanliga system på marknaden.
 
Ok det låter bra. Jag vill hitta ett larm som kan integreras med Vera så har funderat på DSC.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.