Carport är väl fiffigt om man nu inte orkar med garage? Men jag kan ju säga att fjärrstyrd port till garaget påverkar ganska mycket hur jobbigt man tycker det är att komma in i garaget.

Å andra sidan undrar jag ju, om man bor "på landet", har man verkligen problem med att vattnet från biltvätten rinner ner i det kommunala dagvatten-nätet?
 
Nerre skrev:
Å andra sidan undrar jag ju, om man bor "på landet", har man verkligen problem med att vattnet från biltvätten rinner ner i det kommunala dagvatten-nätet?
Nä, har man inte kommunalt dagvatten så kan det ju inte belasta detta nät.

Å andra sidan kan man eventuellt få andra problem. T.ex. att föroreningar når ner till grundvattnet. Har man egen brunn kanske man bör fundera på vad man häller ut på marken? Även om det kanske tar väldigt lång tid innan det märks bör man ju ha i det i åtanke iaf.

Men lite "vanlig biltvätt" utan avfettningsmedel eller andra konstigheter torde inte förorena speciellt mycket och det lilla som hamnar i jorden binds förhoppningsvis kvar.
 
Jag tror att MP kan hitta på att man senast 1 Januari varje år betalar för 52 st tvättar av ägd bil, inklusive miljöavgift och därpå moms för att få ett certifikat som gör att man får köra sin bil på allmän väg. Detta förutsatt att tvätten av bilen sker på en ej privat ägd tvätthall där V kontrollerar att vinsterna återinvesteras i tvättanläggningar som S förser med arbetslösa ungdomar på deltid för att dom skall kunna utbilda sig till sjuksköterskor.
 
  • Gilla
hantverkare1
  • Laddar…
cecar33 skrev:
Jag tror att MP kan hitta på att man senast 1 Januari varje år betalar för 52 st tvättar av ägd bil, inklusive miljöavgift och därpå moms för att få ett certifikat som gör att man får köra sin bil på allmän väg. Detta förutsatt att tvätten av bilen sker på en ej privat ägd tvätthall där V kontrollerar att vinsterna återinvesteras i tvättanläggningar som S förser med arbetslösa ungdomar på deltid för att dom skall kunna utbilda sig till sjuksköterskor.
Snacka om att slå många flugor i en smäll! Aldrig funderat på en karriär som politisk idéspruta? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.