Alla: Som villaägare känner jag en oro för höjd fastighetsskatt efter valet -trots försäkringar från vissa politiker. Som bosatt i Stockholm har jag också svårt att förstå varför brflägenheter med mkt högre marknadsvärde betalar mkt lägre fastighetsavgift. Hur ställer ni er till denna skillnad?
 
Jag vill vara tydlig:

Det finns inga socialdemokratiska förslag om att införa någon fastighetsskatt.

Ang. kommunala fastighetsavgiften så delar jag de problem du beskriver. Kan tycka att det var lite falsk marknadsföring att slå på stora trumman om att avskatta fastighetsskatten och sen införa en avgift på samma sak, men som är skev och på många ställen slår ytterst orättvist. Många villaägare utanför den del av landet där du och jag bor har efter att skatten avskaffats fått höjda kostnader med den nya avgiften.
 
  • Gilla
forsåker
  • Laddar…
Fastighetsskatten har ju ersatts med en fastighetsavgift och miljöpartiet har inte några förslag om att återinföra en fastighetsskatt. Däremot vill vi helt avskaffa fastighetsavgiften för studentbostäder.
 
Okej! Då har vi fått Miljöpartiets svar. Återgår vad Vänsterpartiet kräver för att stödja en regering där S och Mp förväntas ingå. Högre skatter, på vad!?
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Vi säger nej till att återinföra fastighetsskatten. Det gör hela Alliansen.

Det är bra att Veronica Palm också säger nej till ny fastighetsskatt. Hoppas hon övertygar SSU, LO och den forskningskommission som S tillsatt som alla har föreslagit just att återinföra fastighetsskatten.

Dessutom, vi behöver ett gemsamt besked från de rödgröna!
 
  • Gilla
Kim P
  • Laddar…
Vi instämmer med Miljöpartiet.
 
Folkpartiet kommer inte att medverka till återinförd fastighetsskatt. Inte heller alliansregeringen.
 
Jan Strömdahl skrev:
Vi instämmer med Miljöpartiet.
Vaaa?

Visst haer väl V föreslagit att fastighetsskatten (om än döpt till något annat) skall återinföras?
 
Nej till återinförd fastighetsskatt.
 
Jan Strömdahl skrev:
Vi instämmer med Miljöpartiet.
Det där är väl inte sant?
 
  • Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.