Ska börja renoveringen av vårt kök nu i september. Vi kommer då inte att ha några överskåp, vilket i sin tur krånglar till det lite när det gäller uttag.
Vi inte ha några "pop-up" i bänken och på väggen kommer det att vara marmor, så det måste vara något väldigt snyggt och diskret för att jag ska sätta dem där!

Någon som har några bra förslag på snygga och diskreta uttag eller någon bra lösning i övrigt för strömförsörjningen vid bänken?
 
Renova finns i ett antal utföranden.
Sen får man kompromissa, vill man ha ström måste man ha uttag och då syns de, hur man än bär sig åt.
 
ullberg
Ett annat alternativ är att sätta dem i lådorna (förslagsvis med spiralsladd till en mer permanent infästning i väggen bakom) eller i skåpen om det är sådana.

(kanske kan man också fixa något estetiskt tilltalande som tillåter att man helt stänger lådan / luckan under användandet men det har jag ingen patentlösning på)
 
offra en låda ( den minsta som du kan avvara) och montera som en lucka som öppnas/vippas upp eller ner och bakom luckan kan man gömma en lång rad med eluttag. har sett det någonstans men minns ej var............
Dock ser det inte så snyggt ut om en köksapparat ska stå uppkopplat hela tiden.
Montera i marmor... lågt ner över bänken?
gaia
 
JonasSun skrev:
[länk]
Tackar, har sett liknande men tycker kanske att de å ena sidan passar bra till marmor, men å andra sidan ser för gamla ut i ett modernt kök!
MEN tusen tack för länken, jag hittade nämligen samma uttag fast med glas runt om, dvs transparent! Ska kolla om inte infällda sådana skulle kunna funka!

Så tack!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.