vad är det värsta som kan hända om man paddar lite för dåligt när det gäller sanden som kommer ligga under en betongplatta?
En körde ut sand och körde fram och tillbaka med traktorskopa hit och dit, bara just nu? om man paddar lite extra i efterhand, hjälper det nåt?
Nu handlar det kanske om en yta på 3m gånger 3m eller nåt, så där lite mitt i, så det är ju inte hela ytan.
 
Betongplatta till vad?
Åt vem?
 
ska göra ett garage på 12x7m. men jag grävde lite i mitten, typ säg en dm, eller 2 eller 2dm som max kanske på djupaste stället, några skopor med en sån här vanlig traktor med lite skopa, men sen sa dem, att de va onödigt, så la tillbaka så mkt som möjligt. trodde att skulle behöva gå ner lite så inte plattan hamnar för högt,

sen kanske ytan var mer 3x2, lite max.

Och en fråga till, om de regnar, hjälper de till att packa nånting?
 
Redigerat:
Det låter som att man inte riktigt vet vad man gör, tyvärr!
Resultatet riskerar nog att bli därefter!
 
ja de går så när man lyssnar på såna som säger, vi ska göra så mkt som möjligt själv när jag själv inte ville det.=)
så, vad kan jag göra åt de då? innan det är för sent?
för jag lyssnade på mig själv istället och ska låta såna som kan göra grunden göra den. ,men jag lär ju padda till marken eller nått. innan dem kommer.
 
Redigerat:
Sök på nätet . läs på!
Veta vilken höjd färdigt garageplatta ska ha, räkna neråt!
Sätt ut höjder i hörnen, väg av
Rätt mtrl under, sand låter inte riktigt bra
 
nja, nu tror jag du missuppfattat. jag ska bara återställa så mkt jag kan av de jag grävt, men sen kommer en firman som ska göra grunden med laser för att kolla om de ska upp eller ner osv och allt, singel och allt osv. och dem lär ju veta vad dem håller på med, har ju gjort ett antal grunder dem.
 
Då lägger dom på eller skrapar av det som behövs o paddar efteråt
 
okej, så just i min lilla återställning av den lilla ytan vi snott lite sand osv är inte allt för farlig om jag inte får till återställning 100% hård i paddning som säga..
för som sagt, allt med grunden ska dem göra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.