Ursäkta mig! ;D
 
Färddator på cykeln, mätare på VPn och sist men inte minst: Bilen kopplas till den bärbara datorn. Felkoder kan nollställas, signaler från alla sensorer i bilen kan loggas och plottas på skärmen i realtid, funktioner för larm, belysning etc kan konfigureras. Hur gör ni för att eftermontera farthållare i bilen? Jag köper en spak på Audi för 1300SEK, monterar den och använder VAG-COm för att tala om för styrdatorn att nu sitter spaken där och vips så fungerar farthållaren......:) Har man en Audi/WV bil finns det ingen ursäkt för att inte ha en VAG-COM (www.vag-com.com).

"Utan spaning ingen aning"
 
  • Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
Lite nyfiken om hur det går med detta ??
Fuskar lite själv inom programmering. :)

Finns det ngn serieport eller liknande i IVT490 ?

Hur långt kom du Pelle i din informationssökning hos IVT ?
 
Pelle skrev:
Det är nog på plats att vi gör en gemensam påstötningsaktion via mail, telefon etc för att se hur de lever upp till påståeendena i sina glättiga broshyrer...
Jag skickar iväg ett mail, så får vi se vad som händer. Eller e det bara tomt prat...

Om vi e fler som trycker på kanske det händer något.
 
Nu är mailet ivägskickat till en av deras kontaktperson enligt hemsida. Får se om jag får något svar, annars mailar jag bara någon annan...
:)

---- EDIT ---
Sådär ja, mitt mail har nu iallfall skickats vidare till en annan person(Louise Genz). Förhoppningsvis kan hon svara på frågorna.
 
Vad trevligt. Ni letar naturligtvis betatestare....? ;)
 
Jag har en IVT 495 Twin och den har också REGO 400 som reglercentral (samma som 490). Om man går in i service menyn så finns där en parameter som heter "dumpa värden till PC".Det ger i.a.f. mej en känsla av att man kan få ut värden ur pumpen.

I övrigt gällande diskussionen IVT kontra Nibe så tror jag inte det spelar så stor roll vilken man väljer.Jag har ju som sagt själv en 495:a och den värmer 200 kvm + 30kvm garage utan att gå på tillskott särskillt mycket.Sedan 26/12 -03 har jag haft 20 timmar tillskott då "alltid" 2-3 kw och det efter att man använt badkaret (250lit som används flitigt av hela kvarterets ungar känns det som) eller duschat länge.Vi har haft ganska kallt (allt är relativt) fastän jag bor på regniga västkusten och även om tempen ligger nere på 5 - 10 minus så brukar pumpen klara sej på kompressor drift (kompressorn går i stort sett dygnet runt då). Vi flyttade in 23/12 -03 så varesej jag (familjen) eller huset har bott in oss ännu dock.
 
Såg att det var en "gammal"tråd jag svarade på, Ursäkta mej.
 
Var kan du se hur många timmar du har behövt tillskott? Har också en 495.

 
gusper skrev:
Nej, några betatestare blir det inte.
Vi behöver bara veta hur protokollet ser ut och hur man kopplar in sig. Resten fixar vi själva. ;) Det finns ingen som behöver veta att du fixat det åt oss. ;D
 
Är det någon som vet några tweaks till 490?
Typ tryck vänsterpil tre gånger och starta om...för att få se tex gångtider på elpatron eller något annat spännande.

Kom igen nu, dela med er!
 
Är det någon som vet några tweaks till 490?
Typ tryck vänsterpil tre gånger och starta om...för att få se tex gångtider på elpatron eller något annat spännande.

Kom igen nu, dela med er!
Har själv en 495 med samma (REGO 400) "styrning" som 490.Så här gör jag på min 495:a.

Håll inne höger pil i 5(?) sek för att komma till "installatörsmenu".Där får du lite mer inställningar.Leta reda på versionsnummer i installationsmenun och håll där inne båda pilarna i 5-10 (?) sek då kommer du till "fabriksmenu".Där kan man se elpatrontider m.m. (tror jag...för jag kör ekonomidrift och har ej behövt elpatronen på en månad så tiden för elpatron har stått på 20 timmar sedan dess)
(men var försiktig,det går att ställa om mycket )

Tiderna står innom parentes för jag kommer ej ihåg exakt.

Hopas inte IVT stämmer mej nu ;) ;D
 
Nu blir det hem o knappa :)

Vet du något mer specifikt som kan användas ;D
 
Eftersom det inte står något i manualen om detta så laddade jag hem "REGO 600:s" manual från IVT.
Där står en del om menuer som liknar dem vi har i "REGO 400" och det har hjälpt mej en del på vägen.

Jag har bara bott i huset sedan dec förra året så det har inte blivit tillräckligt med tillfällen att gå djupt i detta men o andra sidan så har jag ju allt detta roliga framför mej ;D
 
Det enda jag riktigt förstod mig på var att ändra varmvattentemperaturen - men å andra sidan så vågar jag inte ändra den :(

Var finns Rego600?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.