Hej
Vi går i funderingar att byta ut kaklet ovanför diskbänken och samtidigt byta bänkskiva.
Är det möjligt/vettigt att låta det gamla kaklet sitta kvar och kakla på det ?
 
Varför inte bara knacka ned det gamla? Det är ju jävligt enkelt
 
Möjligt: ja
Vettigt: Nej :)
 
Jo kände igentligen att det bästa var att ta ner det gamla, men ville kolla om jag kände rätt :)
Då blir det nedtagning när sambon tycker jag har tid :)
 
Finns inte några el, rör genomföringar som ställer till det och kaklet sitter bra går det fint att kakla på ett lager till. Se bara till att lägga primer först och använda ett fix som klarar det, t.ex. Bauhaus Probaus fix (och många fler).
 
Csre skrev:
Möjligt: ja
Vettigt: Nej :)
Ge mig gärna en förklaring till varför det inte skulle vara vettigt? När man ändå håller på så ska man väl göra det ordentligt!!
 
Majk_ skrev:
Ge mig gärna en förklaring till varför det inte skulle vara vettigt? När man ändå håller på så ska man väl göra det ordentligt!!
Du svarar själv på den frågan varför det inte är vettigt att kakla på kakel.
I båda dina inlägg Majk_ :)
 
  • Gilla
loa78
  • Laddar…
Kakel på kakel ska inte vara något problem. Dra av de gamla plattorna med en vinkelslip så att det blir lite yta att fästa de nya i.
 
Är anledningen till att man inte rekommenderar kakel på kakel för att man riskerar dåligt fäste mot det befintliga kaklet, att ytan är för slät ?
 
Gör det ordentligt från början..
 
Jo ska ta ner det gamla :) var bara nyfiken på anledningen till varför det inte är "ordentligt" om ni missförstår mig rätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.