Jag undrar bara om det är någon som har handlat från byggbay.se och har några erfarenheter att dela med sig om detta?

Dom har ju bra priser så det är ju värt att kolla upp.
 
inte handlat, men varit i kontakt med dem för lite frågor om frakt osv. Snabba att återkoppla och proffsigt bemötande iallafall, så jag tänkte be dem om offert på lite olika saker.
 
Okej, är det kontakt på engelska som gäller?

Vad jag förstår så har dom funnits ett tag men under ett annat namn innan.
 
Är det möjligtvis någon som själv varit nere i Polen och handlat byggvaror?
 
K
Är också intresserad av information av hur det gått från er som köpt saker där. Frakten i deras prislista är otroligt låg. Knappt så att det skulle löna sig att hyra en lastbil och köra dit själv.

Beställer man motsvarande frakt från Polen så kostar den tre gånger så mycket...
 
B
Hej,

Är också nyfiken på byggbay. Bolaget är ju inte registrerat i Sverige, utan i polen, så det är ju svårt att veta vilken finansiell status det är på bolaget. Känns ju sisådär att betala i förskott (jag kanske har missförstått detta?) till ett företag, som inte är svenskt, som man inte vet om det är i det närmaste obestånd eller ej.

På bolagets hemsida finns en hel drös med svenska kunder som alla gett fullt betyg. Jag menar verkligen alla... I princip inga företag få ju 100% 5: stjärnor, brukar ju alltid vara nån som gett en 4:a för att något blivit fel, eller skadad i transport, försenad leverans etc. Känns misstänkt bra. Jag blir lite förvånad, för det verkar inte som att några av kunderna som skriver på hemsidan är aktiva på forum? I princip är det 1 person som handlat från byggbay. . Och det var det första inlägget som han skrev. Jag blir alltid misstänksam när personer registrerar sig för att hylla ett företag....

Jag hoppas att bolaget är helt OK, för jag gillar tanken att köpa en långtradare med byggmaterial till garaget via internet till rätt pris, men man vill ju ogärna bli blåst på 100kkr. Har tidigare varit extremt nära att bli blåst några gånger i samband med köp via internet, så jag kanske har blivit för cynisk.

Finns det verkligen ingen mer på detta forum som handlat från byggbay.se?
 
Har själv letat information, man har ju svårt att lita på företag som känns lite väl bra. Tydligen så hette de byggmaterial.pl innan och finns nämda här på forumet. Priserna är billiga, men de har ändå ett sunt/rejält påslag från butikspriser jag hittar i Polen. Däremot måste deras kundbetyg vara åtminstone delvis bluff. Det är alldeles för många som lämnar omdömen. Funderar starkt på att ta risken ändå och beställa. 1-0 till girigheten.
 
Har Precis uppfört ett stenhus enplans samt garage, all materiel till stommarna inköpt via Byggbay.
Allt har fungerat otroligt bra med både information/kommunikation och transporter på utlovad tid.
Har jobbat som snickare/egenföretagare bygg i 25 år och detta har fungerat helt klanderfritt.
Valde att betala en lastbil i taget och tog emot dessa med en veckas mellanrum.
Detta företag kan jag varmt rekommendera till er som går i byggtankar. Mycket bra kommunikation på Engelska.
Själv byggde jag i 400 alternativt 240 mm Ytong eller lättbetong, allt material kom från Xella.
 
Har även jag handlat en del saker från Byggbay, snabb kommunikation på engelska och enormt serviceminded.
Köpte bland annat 2 stycken Fakhro mörkläggningsgardiner till mina takfönster för 40 % av inköpspriset i Sverige, detta var levererat och klart.

Rekommenderas klart!
 
Jag har köpt gardiner till Fakro Takfönster från Byggbay. Det var bra priser och god service. Jag har även fått hjälp att skaffa tillbehör till fönstret - även här bra service och trevlig och tillmötesgåeende personal.
Jag kan Rekommendera ByggBay
 
Handlade av Byggbay och fick leverans för en vecka sedan, full lastbil. (Hyrde hjullastare över dagen där man får med både skopa och gafflar som man får köra på vanlig väg för lossningen). Fräsch lastbil med polsktalande chaffis som inte kunde ett ord engelska men hur trevlig och hjälpsam som helst.

Mycket bra priser, service och leverans.

Engelsktalande (mycket bra), och även ett par fackord på svenska, själv hade jag kontakt med Krzyztof- trevlig och serviceminded.

Inga konstigheter, momsen ingår på sidans priser, och separeras i kundkorgen så man ser momsens del i totalbeloppet. Fraktkarta på hemsidan. Min kvantiteten är lika med full pall, de delar inte säg tex en pall med lättbetong osv. Ordning och reda och snabba svar.

Kommer handla därifrån fler gånger.
 
Har också handlat från byggbay. Men innan jag vågade handla så googlade jag runt i många timmar för att försäkra mig om att de är seriösa. Tycker att de borde skaffa sig en tryggehandel eller annan märkning, eller klarna. Tänker att det är många som drar sig för att handla där. De har dock en tysk märkning Mitgleid det plus att jag inte hittade något negativt gjorde att jag beställde Takfönster med intäckningsplåtar.

Och allt gick bra förutom att de hade missat att skicka 1 intäckningsplåt. Skickade mail och fick svar om att det skulle ordnas och att det tillhörde ovanligheten. Plåten kom 1 vecka senare.
 
koffeb skrev:
Har också handlat från byggbay. Men innan jag vågade handla så googlade jag runt i många timmar för att försäkra mig om att de är seriösa. Tycker att de borde skaffa sig en tryggehandel eller annan märkning, eller klarna. Tänker att det är många som drar sig för att handla där. De har dock en tysk märkning Mitgleid det plus att jag inte hittade något negativt gjorde att jag beställde Takfönster med intäckningsplåtar.

Och allt gick bra förutom att de hade missat att skicka 1 intäckningsplåt. Skickade mail och fick svar om att det skulle ordnas och att det tillhörde ovanligheten. Plåten kom 1 vecka senare.

Vill bara att du ska veta att de skor sig rätt rejält på dig om du inte visste det. Alla saker som de säljer billigt är i själva verket med polska priser mätt riktigt dyrt. Finns massvis med exempel. Om du däremot ska ha väldigt specifika saker och inte får tag i en lastbil är saken en annan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.