"Prisvärt startpaket"

http://www.nortech-overvakning.se/startpaket-pro/

11 187:- inkl moms.

Egen import frå Kina - exakt samma prylar:

axdahua.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


3 237:- inkl frakt och moms. Lägg till 1TB hårddisk för en femhundring och vi är uppe i runt 3 800:-.
1/3 av priset.

Groteskt.
 
Tillkommer gör tullavgifter, moms, lagerhantering, garantier, kostnader för försäljning, personalkostnader.

Du tjänar på att köpa de privat men ett företag tjänar inte lika mycket som du på att sälja de vidare.
 
Där kom de vanliga argumenten. :)
Alla de kostnaderna är givetvis faktiska och relevanta, men märk att prisuppgiften jag länkade till är distributörens, inte en ÅF.
Hur många av dessa påläggsprocent tror du kommer återförsäljaren till godo? Min gissning - <=10%.
Och vem tar smällen när återförsäljaren inte kan ta ut de uppblåsta priserna? Hint: inte distributören...

Jag skulle ALLTID köpa hos min lokale handlare om det bara var möjligt men vi lever i en annan tid nu. Min lokale marinhandlare lever på ett ensiffrigt antal % medan distributörerna lägger på 100%.
 
Tror inte bara att det är övervakningsbranschen! Tänk på t.ex. bagaren - att baka ett paket "Pågens Gifflar" kostar inte många öre, men sen måste vi betala en tjuga för paketet! Skandal... Eller? ;)

Sånt löser sig själv, om konsumenten anser att det är för dyrt så köper man inte helt enkelt utan bakar själv (eller köper på nätet om det är ett larmsystem)!

PS. om du kunde köpa prylarna som privatperson via AliExpress, så är de väl även att betrakta som en ÅF?
 
  • Gilla
el_richard
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.