-RB- skrev:
Helt rätt. Apples svar på frågan:
Do I need a Mac to develop iOS apps for the App Store?
Yes. You must have an Intel-based Mac running OS X 10.8 Mountain Lion or later to develop iOS apps for the App Store.

Andra frågan på sidan nedan.
[länk]
Apple slirar på frågan och på svaret.
Att utveckla en applikation för en iOS- telefon är inte samma sak som att utveckla för "App Store".

Det går utmärkt att utveckla iOS-appar i Windows-miljö.
Se mitt svar till D09!
 
D09
KnockOnWood skrev:
Apple slirar på frågan och på svaret.
Att utveckla en applikation för en iOS- telefon är inte samma sak som att utveckla för "App Store".

Det går utmärkt att utveckla iOS-appar i Windows-miljö.
Se mitt svar till D09!
He he laddade ner programvaran du rekommenderade men min pc hängde sig... Den verkade lite trött ha ha

"Råkade" ladda ner appen till ipaden för att komma igång lite ( iv basic pro )

Men när jag skrev

1 " ge mig en dygnsklocka "
2 " nu "

Så fick jag svaret att den inte ville ;)
 
D09
Så nu sitter jag och läser om språk som ska få appens hjärta att smälta och bli lite mer tillmötesgående. :)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
D09 skrev:
Så nu sitter jag och läser om språk som ska få appens hjärta att smälta och bli lite mer tillmötesgående. :)

Hähähä, den har nog ett mer svårsmält hjärta än så :)
8GB internminne bör du nog ha i PCn.
Och språket i Delphi är inte svårt, det bygger på gammal hederlig Pascal.

Men jag skall inte säga för mycket, har inte gjort mobilapplikationer själv.
Håller mig till Win32 och Win64-program, men där är jag i världsklass om jag får säga det själv :cool:
 
  • Gilla
ekblom och 1 till
  • Laddar…
D09
KnockOnWood skrev:
Hähähä, den har nog ett mer svårsmält hjärta än så :)
8GB internminne bör du nog ha i PCn.
Och språket i Delphi är inte svårt, det bygger på gammal hederlig Pascal.

Men jag skall inte säga för mycket, har inte gjort mobilapplikationer själv.
Håller mig till Win32 och Win64-program, men där är jag i världsklass om jag får säga det själv :cool:
Får kolla vad laptopen går för ;)

Den är riktigt seg normalt, kanske 4 år gammal så den kanske anses förbrukad ha ha

Trodde man kunde rita egna grejor i appen men verkar vara färdiga t ex knappar man placerar ut och sen ska man ge kommando.

Kanske finns extra program för att rita egna knappar och symboler men har inte hittat det än.

Tycker det är kul även om inget går som det ska ha ha
 
D09
ImageUploadedByByggahus.se1408659494.882215.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1408659507.301572.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1408659516.032527.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1408659524.531659.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här ser programmet ut.

Valde att använda en knapp.

Någon som har något roligt kommando som får knappen att göra något :)
 
D09
Ha ha fick den till att öppna ipadens kamera =P
 
D09 skrev:
Ha ha fick den till att öppna ipadens kamera =P
Kanske du skulle fortsätta med en luftgevärsapp :)


A man has to do what a man has to do du vet
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Apple slirar på frågan och på svaret.
Att utveckla en applikation för en iOS- telefon är inte samma sak som att utveckla för "App Store".

Det går utmärkt att utveckla iOS-appar i Windows-miljö.
Se mitt svar till D09!
https://store.embarcadero.com/542/catalog/product.s3973/language.sv/currency.EUR/?id=T5g2RHfZFL

"For developing iOS applications:
PC running Windows connected with an Intel-based Mac or a Mac running Windows in a VM, with 2 GB RAM or more, running OS X 10.9 or 10.8 with the latest version of Xcode that supports iOS 6.x or later. An Apple Developer account is required to deploy iOS apps to physical devices."
 
Jag är inte helt med på vad du menar för app, är det något åt det här hållet? http://aspbladet.wordpress.com/2009/12/16/sigvart-dygnstavla/

Hur som helst, har du aldrig programmerat är väl tröskeln rätt hög. Förutom själva kodandet är det lite småstruligt med certifikat osv, koden måste signeras för att apple ska godkänna den. Enklast är om du hittar någon som gör appen åt dig. Jag skulle evt kunna göra den och släppa den reklamfinansierad men frågan är hur stor marknaden är. Spontant sett känns det som att den är ganska liten... Dessutom kanske det är lite oetiskt att släppa ett sådant hjälpmedel med annonser i ;)
 
D09
possum77 skrev:
Jag är inte helt med på vad du menar för app, är det något åt det här hållet? [länk]

Hur som helst, har du aldrig programmerat är väl tröskeln rätt hög. Förutom själva kodandet är det lite småstruligt med certifikat osv, koden måste signeras för att apple ska godkänna den. Enklast är om du hittar någon som gör appen åt dig. Jag skulle evt kunna göra den och släppa den reklamfinansierad men frågan är hur stor marknaden är. Spontant sett känns det som att den är ganska liten... Dessutom kanske det är lite oetiskt att släppa ett sådant hjälpmedel med annonser i ;)
ImageUploadedByByggahus.se1408692875.225994.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Precis sådan :)

Så här något hade jag tänkt mig.

Marknaden som sådan är nog inte allt för liten som helhet. ( 2% av alla barn i alla populationer föds med någon form av utvecklingsstörning, sen tillkommer barn som man ger diagnoser som autism, adhd etc och det verkar öka hela tiden )

Det lilla jag vet eller har fått uppfattningen om.

Svårigheten för dessa är att inte ha den inbyggda känslan för vad är 5 minuter, 15 eller 1 timme.

T ex man kan ställa en analog klocka på 12 men innebörden och tidsrymden dit är okänd och blir ett stressmoment. 12 får inte mer betydelse än 13 eller 17.

Håller med om att det kan bli tokigt om det är reklam som fångar uppmärksamheten från själva funktionen. Men det är ju bättre än inget och man brukar väl ha möjligheten att uppgradera till en reklamfri för en peng och eftersom det är svårt att få en fysisk klocka ( som den du länkade till ) dvs den är svindyr och det är habiliteringen eller hjälpmedelscentralen som delar ut dessa. Vilket isig skulle kunna minska skatteutgifter samtidigt som familjer får hjälp snabbare om man istället slänger upp en surfplatta på väggen och som man kan ha med när man är ute och åker.

Ett grymt verktyg 👍 därför ville jag se om det gick att få fram :)

Jag kollade med en bekant som programmerar men intresset verkade svagt och då går ju tankarna till att då får man göra det själv eftersom vi själva har behovet hemma :)
 
Den där kopplingen mellan tidpunkt på dagen och den klassiska klockan är intressant på många sätt.

Förr, innan de digitala "sifferklockorna" fanns, var det visarnas läge på urtavlan som representerade tiden,
och "alla" lärde sig förstå detta.

Nu är barnen omgivna av "sifferklockor" på radioapparater, TV, mobiltelefoner, i bussen, ja över allt.
Och att översätta siffrorna till tid på dagen är nog mycket svårare.
De riktiga urtavlorna har blivit sällsynta helt enkelt.

Så din idé med appen är verkligen bra D09 (y)

Från min datorskärm:
Klocka.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Själv har jag inte armbandsur sedan många år, tiden finns ju i mobilen.
Men där är siffrorna så små så jag ser knappt vad det står, utan läsglasögon.

Numera verkar armbandsur vara en statusmarkör liknande BMW :confused:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Lustigt..

Först nu såg jag funktionen med den röda fyllnaden på timer ( vanliga klockan på ipad ) och jag som nyligen köpte en liknande app ha ha

-läropengar

ImageUploadedByByggahus.se1408697751.331341.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09 skrev:
Så här något hade jag tänkt mig.

...
Hur är det tänkt med aktivitererna? Går det att lägga in återkommande aktiviter, dvs fotboll varje torsdag kl 17 tex? Hur långt fram kan man lägga in aktiviteter, bara den närmaste veckan antar jag? Annars blir de ju mer som en vanlig kalender med en annan presentationsvy, vilket iofs är precis vad det är.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.