fredri_k
Hej åter igen! Ja som ni skriver ovan kontaktade jag Fastighetsbyråns jurist - är det något som kostar runt 5000:- ungefär att fixa så är det inte lönt, även om det klassas som dolt fel är det mycket pappersarbete m.m som ska göras. Jag beslutar att fixa det själv.. Måste bara ha tag i en såg så man kan såga direkt på golvet, som någon annan skrev oxå!

Tog bort de "enklaste" listerna först, som jag tror orsakar problemet, det är listerna som går mellan golvet och klinkers vid öppna spisen, hoppas det bara är där som orsakat felet och slipper riva bort limmade lister på väggarna..

Bifogar bilder på hur det ser ut, det ligger helt emot klinkers i spänn på vissa ställen såg jag direkt..

IMG_7746[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_7747.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_7748.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
fredri_k
Redigerat:
fredri_k skrev:
Märkte när jag tog bort lite lister vid väggar att det ligger i spänn här o där också, grr. Vad rekommenderas för verktyg / såg att använda intill vägg? Funkar något dremel liknande multiverktyg eller ska man ta hit en golvläggare med "rätt" verktyg som får såga rätt ??

[länk]

Nåt sånt?
Ja någon typ av multimaster och en sådan här liten cirkelsåg med ställbart djup borde vara användbart.
http://www.bauhaus.se/a-hms-450-minicirkelsag.html?gclid=CNinxN3UnMACFWfqcgodeQQALA
 
Kolla på hyrfirma efter sänksåg som har klinga längt ut så du inte sågar bort för mycket, sistsa biten behöver du ett vasst stämjärn till.
 
fredri_k
Tack för tips, får kolla hyrfirma, eller om någon bekant har något smidigt..:)
 
Med typ en "Fein" såg kan du såga så nära väggen du vill.
 
fredri_k
Fick tag i en Fein nyss, blir till att slakta golv / lister imorrn :cool:
 
fredri_k
Sådär, Feina't lite här o där nu, verkar som att bubblan är borta.. Hoppas det består.. Tack för alla tips o råd! Nu ska jag ge mig på att rengöra, behandla taket med betongpannor. Men ser att det finns enorm kunskap / tips i tak forumet :cool:
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.