Har platta på mark och fn obehandlat betonggolv i garaget (entreprenören har f ö slipat det grymt jämnt och snyggt). För att inte vägsalt och dubbdäck ska förstöra golvet direkt undrar jag vad ni har för tips på hur jag ska behandla golvet...? Måla? Måla+klarlack?? Olja????
 
Det finns ingen "vanlig" golvfärg som står emot dubbdäck och saltslask. Jag rekommenderar dig att köpa någon form av dammbinder, kan ibland heta betongolja etc. Det är en typ av lack som täpper till porerna i golvet och gör det lättstädat. Målar du börjar det flagna vartefter och det blir inte snyggt.
 
Intressant ...

Jag har sprickor i betongen - har du ngt tips om vad jag kan pilla ner i dessa innan jag testar ditt råd ovan?
 
Om det går att kratsa upp sprickorna så de blir lite större så kan man använda en primer och ett golvspackel, det finns särskilda spackel (i pulverform) som går att spackla ut i tunna skikt. Det finns dock en risk att det spricker upp igen. :'( Om man bortser från det estetiska så är det bäst att låta sprickorna vara kvar och bara behandla golvet för att få det lättstädat. Förresten, måste ett garagegolv vara så rackarns vackert? Kanske bättre om det är funktionellt?
 
Jag har just slipat bort en marmoflor färg från ett golv, den sitter oerhört, men jag vet inte hur den tål dubbdäck.
Jag vet att man i fabrikslokaler lägger ett golv som ser ut nästan som betong och är enormt slitstarkt.
Sen kan du lägga klinker, var och köpte klinker förra veckan då hade killen ett som tålde allt inkl att köra med dubbdäck på(330,- m2 om jag inte minns fel).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.