Idag har vi släppt en ny version av sajten.

1) Den största förbättringen denna gång är att vi har fixat så att sidan inte hoppar när man byter sida.
2) Vi har också gjort så att sidan laddas snabbare än tidigare. Hur mycket snabbare vet vi inte men sidan upplevs åtminstone av oss som mer "snappy" nu.
3) Dessutom har vi förbättrat guiderna och bilspelen så att de blir behagligare att använda. Testa t ex http://www.byggahus.se/tomt/5-atbara-5-giftiga-ogras?sida=1#guidetop

Vi har också fixat:

4) Lägg till "Gå till vanliga sajten" i menyn i mobilen så att det är lättare att switcha.
5 Lagt till pratbubbla högst upp i mobilsajten som länkar till senaste inläggen i forumet.
6) Lagt till "Bevakn." och "Forum" efter "Senaste" och "Deltagit" i mobilsajten.
7) Visar snabbsvar i mobilen för inloggade.
8) Fixat bugg som visade upp felaktig avatar under Bevakningar på mobilsajten.
9) Flyttat in "@ Inredning" så att det linjar med brödtexten ovanför i trådlistningen i mobilen.
10) Snyggat till "Svara", "Gilla" och "..."-knapparna i forumtrådar.
11) Ändra tiden för Mest lästa i forumet från 30 till 7 dagar.
12) Fixat en massa andra buggar.

Hoppas ni tycker om det vi gör.
 
På mobilen hoppar det verkligen nu, inget jag sett tidigare. Det gör inte så mycket, sämre är att valet för olästa verkar borta.
 
Hmm.. För mig funkar det bra i mobilen. Är det någon särskilda sidor som hoppar i mobilen? Vilken mobiltelefonmodell använder du?
 
När man går in i en tråd och den laddas in kommer första stycket upp, efter en halvsekund visas slutet om det finns tillräckligt med inlägg. I vissa fall repeteras detta en gång till det är det jag kallar hoppandet.

Det är en Lumia.
 
Ah, nu förstår jag hur du menar. Så blir det även för mig när jag har en sämre internetuppkoppling. Att jag först kommer in högst upp i tråden för att några tiondelar sekund skickas vidare till det sista inlägget. Ska undersöka om vi kan göra något åt saken.
 
Idag har vi gjort en del förändringar som åtminstone minskar hoppandet i webbläsaren Chrome på mobilsajten. Funkar det bättre i din Lumia nu GK100?
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Ser bra ut, inga bakåthopp. Och en liten markör för olästa också tror jag.
 
Va bra att bakåthoppet är borta.

Ja, vi har lagt till en olästmarkör lik den som finns i mailen på en iphone. Den fungerar fint i chrome men tyvärr måste sidan refreshas i safari i dagsläget för att den ska ha önskvärt beteende när man backar. Vi ska försöka fixa.
 
Det är lite tajt med plats men hade du också velat ha en "Oläst"-flik utöver olästmarkeringen? I sånt fall skulle det bli:
Senast Oläst Deltagit Bevakn. Forum
 
Nej det är bra så för min del, lätt att följa där.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.