20140817_184715.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Se bild...

Jag undrar hur stora problem ni tror detta är? Min granne renoverade för 8 månader sedan... (ingen pratade svenska om man säger så...)

Jag bor i ett parhus och grannens kök där denna vattenskada uppstått är ca 1-2 meter från mitt sovrum. Hela krypgrunden är fuktig (85% luft-fuktighet)....Krypgrundens golv är typ sand, och den är blöt i kanske 30% av krypgrunden.

Nån som kan ge mig en "hint"

/A
 
Jadu.
Luftfuktigheten har väl varit generellt hög överallt den här varma sommaren.
Det angripna området ser såklart inte bra ut så det bör nog försäkringsbolaget ta en titt på.
Mögel lever på fukt och organiska material men bryr sig inte så mycket om det svenska språket så lägg ner det snacket
 
  • Gilla
Perk
  • Laddar…
Det låter som ett fall för grannens hantverkares försäkringsbolag, om det är dem som orsakat vattenskadan.
 
Stuff skrev:
Jadu.
Luftfuktigheten har väl varit generellt hög överallt den här varma sommaren.
Det angripna området ser såklart inte bra ut så det bör nog försäkringsbolaget ta en titt på.
Mögel lever på fukt och organiska material men bryr sig inte så mycket om det svenska språket så lägg ner det snacket
Kan ju vara så att utländska arbetare inte kunde läsa instruktionerna på svenska, plus att de kanske inte var rörmockare.

Sluta va så fruktansvärt PK så fort du får chansen.
 
  • Gilla
Lenkan1 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.