vi har ett tomt på ca 300 kvm , vi har i år klippt 3 gånger en gång med grästrimmer och har lånat 2 gånger av kompisarna, den som var självgående inte robot med uppsamlare väldigt bra tyckte min man. så något med uppsamlare och som går lätt?
är det bättre att köpa en begagnad känd märke eller en ny billigt? i så fall vilka märke?
kollade lite på blocket. vad är att fördra bensin eller el eller laddning?

hittade en sånt partner för 1200 kr men nu är såld vet inte äns om den var bra!www.prisjakt.nu/produkt.php?p=304116


www.blocket.se/jonkoping/Fina_grasklippare_i_fint_skick_55171900.htm?ca=17&w=1

www.blocket.se/jonkoping/Grasklippare_stiga_turbo_55424883.htm?ca=17&w=1

www.blocket.se/jonkoping/Splitter_ny_Gardena_grasklippare_54482186.htm?ca=17&w=1&last=1

www.blocket.se/jonkoping/Partner_6553D_55388351.htm?ca=17&w=1
 
Har haft stiga och partner är bara skit.Köp Klippo dom är bäst.
 
peternicklas
Klippo alla dagar. Kostar rätt mycket men är kvalitet rätt igenom.
 
Just nu 20% på Klippo hos Granngården.
 
klarar man sig utan en cylinderklippare som går på bensin?
 
Har en Ryobi med Subarumotor (4in1). Funkar riktigt bra än så länge. Har gått ca en säsong
 
elisa_82 skrev:
oky då det för bli en begagnad multi klippo. hur mycket är värt en begagnad ? en sånt som serverar och säljar?

www.blocket.se/jonkoping/Beg_genomgangna_grasklippare_54958175.htm?ca=17&w=1
Klippo är guld men även viking håller hög kvalitet. En klippo utan drivning med mulcher som är i gott skick kan du få för under 1000 kr. Det är en evighetsmaskin, titta mer på skick än på ålder. Lycka till!
 
tullemannen skrev:
Just nu 20% på Klippo hos Granngården.
Smashing! Tack för tipset. Jag drog i väg till Granngården i Västerås och köpte en Klippo Champion. Min elektriska Viking har gått sönder två gånger i sommar, så det var dags att byta ut den mot nåt pålitligare.

Körde premiärturen när jag kom hem och det gick snabbt, smidigt och lätt. Helt klart värt pengarna!
 
Korvgubbe
En Gardena R40Li ligger väl rätt till om ni vill slippa klippa gräset. Inte så fasligt dyr heller...
 
lånar denna, kikare också efter gräsklippare litegrann, vill nog ha med klippagg. fram har över 4500kvm att klippa,
gärna sån där utan växlar, utan mer bara trampa på pedel för fram och bak, är dem bra? eller bättre med växlar?
 
The_Nyll skrev:
lånar denna, kikare också efter gräsklippare litegrann, vill nog ha med klippagg. fram har över 4500kvm att klippa,
gärna sån där utan växlar, utan mer bara trampa på pedel för fram och bak, är dem bra? eller bättre med växlar?
Du snackar alltså åkklippare. Jepp, rekommenderar klippaggregat fram/midjerstyrt, speciellt om du har en del träd och buskar att klippa runt. har du bara äng att klippa duger en traktor fint.
Tänk inte ens tanken att köpa en manuellt växlad.:) Hydrostat skall det vara, trots merpriset. Blir en helt annan körkänsla och smidighet med steglös drivning.
 
tackar för svar, jao då är det lite som jag har tänkte då. =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.