Hej,
Letar efter ett billigt abonemang till mitt larm och hittade Alltele.
De har ett abonemang som kostar bara 18kr/mån utan bindningstid.
Samtal och sms kostar sen bara 18 öre/st jämfört med telenors telematik låg abonemang där varje sms kostar 59öre om jag inte minns fel.

Är det nån som testat detta?
 
OXYD
Telia kontantkort. Funkar och det stängs inte helt plötsligt som andras kontantkort
 
Ja, fast då måste man fylla på kortet då och då och man villju inte att det inte ska funka den dan det brinner mm pga att man glömt fylla på kortet.
Men annars är ju det en enkel lösning.
Nej, jag är ute efter ett fast abonemang.
Telenor har sagt att de inte säljer sitt m2m låg till privatpersoner längre.ska kolla upp det närmre.
Får annars ta och beställa ett från alltele och testa.
Nån som vet vilket nät de använder?
 
OXYD
Du kan aktivera automatisk påfyllning när det tar slut. Inget du behöver övervaka. Sköter sig själv
 
OXYD
Många som använder just Telias kontantkort till larm. Just för de inte av avaktiveras efter 6mån eller dylikt och korten fylls på automatiskt när det är på väg att ta slut. Men man måste själv aktivera det på Telias mina sidor. Bara att beställa ett gratis kontantkort via hemsidan och gå in och aktivera automagisk påfyllning av cash
 
Universal Telecom har ett fast abg utan månadskostnad där sms kostar 18 öre.

[Uppdatering] Det kostar tydligen numera 18 kr/mån.
 
Redigerat:
pezlin skrev:
Universal Telecom har ett fast abg utan månadskostnad där sms kostar 18 öre.

[Uppdatering] Det kostar tydligen numera 18 kr/mån.
Har kollat lite och det verkar vara samma som alltele.
Alltele har tydligen köpt upp Universal telecom.
 
jkbpower skrev:
Nån som vet vilket nät de använder?
Dom verkar köra i Telias nät. Enligt deras hemsida under Historik står det:

"2010
AllTele förvärvar Spinbox vilket ger AllTele ett komplett mobilt tjänsteutbud och gör AllTele till en fristående virtuell mobiloperatör som opererar i Telias mobila nät samtidigt som AllTeles företagsaffär stärks."

MVH

Anders
 
universal telekom har oxå 18:- abb.
 
Stämmer med skillnaden att om du väljer att få ett nytt nummer så är bindningstiden 12mån.
På Alltele så står det att det inte är någon bindningstid.
 
Beställde ett abonnemang från alltele.
Efter 2 dagar fick jag sms att kortet var på väg med posten och dagenefter kunde jag hämta ut det.
Dom kör på telias nät och verkar funka bra.
 
OXYD
OXYD skrev:
Många som använder just Telias kontantkort till larm. Just för de inte av avaktiveras efter 6mån eller dylikt och korten fylls på automatiskt när det är på väg att ta slut. Men man måste själv aktivera det på Telias mina sidor. Bara att beställa ett gratis kontantkort via hemsidan och gå in och aktivera automagisk påfyllning av cash
Tydligen har det ändrats. Mitt svar stämmer ej längre. såg att de inte längre har autoladdning när saldot närmar sig noll kronor längre. Lite kass.
 
Det var ju synd.
Jobbigt att de ska ändra hela tiden.
Har kört med alltele nu ett tag.
Funkar klockrent,inget strul.
18kr i månaden + ev sms kostnad(18öre st).
/Jimmy
 
OXYD
jkbpower skrev:
Det var ju synd.
Jobbigt att de ska ändra hela tiden.
Har kört med alltele nu ett tag.
Funkar klockrent,inget strul.
18kr i månaden + ev sms kostnad(18öre st).
/Jimmy
Japp. Men jag stannar på Telias kontantkort. Man laddar och ser saldo med Telias app i telefonen. Så det är smidigt. Då Sparar man 228kr om året jämfört med alltele. Kan jag hellre ha autoladdning med 50kr per kvartal på kontantkortet om man vill det. Fortfarande billigare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.