Vad är ca priset för el installation skrivande datum? Man brukar ju räkna ett färdigt ca pris per kvm på el, VVS osv.

Hittar bara pris från 2009 = 720kr

Någon som vet vart man kan hitta priser för 2014? Gärna för bygg och VVS också.

Mvh.
 
Finns det verkligen sådana schabloner? Allt hänger ju på hur högt man sätter ribban, prisskillnaden mellan en traditionell installation enl. svensk standard och en högteknologisk lösning ("intelligent" installationsbus, LED-belysning i varje tänkbart skrymsle m.m.) är ju enorm.
 
Japp det finns lite ca schabloner för både el, VVS jobb. Men precis som du säger så hänger det ju på hur mycket "extra" man vill ha. Men de kör man standard rum färdigt så brukar det finnas lite listor. Har hittat några men uppdaterade 2012. Står att färdigt kvm pris på el är ca 750kr färdigt, detta dock 2012 och helt standard rum med lamputtag och några vägguttag. Jag har en källare på 52kvm som ska totalrenoveras och då jag upptäckt att jag inte kommer hinna detta själv med nyfödd unge ett jobb där jag är borta mycket så kommer jag leja in jobbet. Har fått 65000kr i fastpris på total renovering av elen i källarn. Då ingår rivning av all gamal el, ny central (flyttas) 35st ljuskällor i form av led spotar, 3st packåsna fläktar med fuktstyrning, rörelse sensorer för belysningen även dimbara. Samt förberedelse för högtalare (smart system) i relax avdelning. Undrar om detta känns rimligt??? Låter rätt rimligt då det är mycket jobb och en del utöver standard.

Ska bli kul att se vad byggarn ska ha för att bila upp allt golv, isolera, gjuta om med golvvärme, regla upp en toa och färdigställa 1st tvättstuga med klinker samt en relax och ett sällskapsutrymme allt i färdigt utförande.

Sen tillkommer VVS arbete i dela källarn där precis all VVS ska rivas ut och byggas om från grunden :)

Kan återkomma med priser för allt. Tanken är att de ska dra igång i slutet av oktober och det ska vara färdigställt i slutet av feb 2015. :)
 
Jag tycker på rak arm utan att veta förutsättningarna och materialval att det känns ganska bra pris ändå.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
-=fullmoon=- skrev:
Jag tycker på rak arm utan att veta förutsättningarna och materialval att det känns ganska bra pris ändå.
Ja det känns rätt så ok. Är ju trots allt en hel del jobb. Nästa vecka kommer jag få offert på VVS och ifrån byggföretaget :) ska bli spännande att se vad det kommer gå på...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.