Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D09
Henri skrev:
Rent kriminellt beteende!
Håller med..

Såna ärenden ska inte till tingsrätten utan till moppekillarna..

Dom borde ha en färdig prislista på

"Lurad av:

Irländska asfaltsläggare
Irländska stenläggare
Irländska taktvättare
"

OBS ironi.. Ej menat att hetsa mot folkgrupp, yrkeskategori eller kön på kriminella gäng"

Tycker att anlitar man dom så förtjänar man det... Enkelt sagt, skit ska skit ha 👍
 
Det är en intressant formulering i Barometern som jag länkade till:
Polisen säger att anmälningarna lätt blir en soppa att reda ut då det skrivits kontrakt, att ord ofta står mot ord och händelserna egentligen borde avgöras civilrättsligt
Blev det extra komplicerat för att det fanns papper på beställningen?
Det skulle vara intressant att se ett sådant kontrakt :)
 
  • Gilla
Joak och 1 till
  • Laddar…
MaxPax skrev:
[länk]
Att man utför ett jobb på 2-3 dagar som tar en svensk firma 2-3 veckor borde väl ge vissa signaler.
Att arbetarna har en svensk firma registrerad är 0 värt.
 
Fast han var duktig att argumentera, det kan vi inte ta ifrån vår brittiska gästarbetare:

"Några missköter sig och så får alla skulden. Jag har sett att er kung ska ha varit på porrklubb. Gör det att alla svenskar är såna? argumenterar han."
 
Lite komisk är det.
Man läser den här tråden och till höger på sidan syns reklam från Byggmax
"Marksten Classic" 99kr m2" och "köp vara" :D
 
Hade för några år sedan besök av en enveten Irländare som proppsade på att få renovera en mur ut med gatan. Första dagen så fördes diskussionen på garageinfarten. Jag var inte intresserad, men han var duktig på argumentation. Så iom att konversationen skedde på engelska & jag kunde delta i den utan problem, så gick han på bra med munlädret. Den gubben kunde nog snacka omkull vilken svensson som helst, men inte mig. Dagen efter dök han upp igen, så började det även då på garageinfarten, fortfarande inte intresserad, men han drog sig in på tomten, för han ville ju hitta annat att fixa med när jag nu inte nappade på muren. Tillslut var han framme vid en entredörr. Där såg han dekaler från larmfirma samt dekaler på att det är videoövervakning i fastigheten. Då avslutade han snabbt diskussionen, gick åter till bilen & återvände aldrig mer. Tillfällighet?
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Akahigi
KnockOnWood skrev:
Om de hade varit så duktiga hade de säkert fått jobb med anläggningsarbeten hemma på Irland, tror du inte det?
För det är väl inte så att den gröna ön är färdigbyggd?
Fri rörlighet är inte din hjärtefråga, antar man? Vi har väl en del svenskar ute och skräpar i världen också, från Beijing till London och vidare.
 
Akahigi
KnockOnWood skrev:
Det är en intressant formulering i Barometern som jag länkade till:


Blev det extra komplicerat för att det fanns papper på beställningen?
Det skulle vara intressant att se ett sådant kontrakt :)
Polisens sätt att säga att det inte är deras jobb att reda ut tvister om tjänster på folks fastigheter...
 
Akahigi skrev:
Fri rörlighet är inte din hjärtefråga, antar man? Vi har väl en del svenskar ute och skräpar i världen också, från Beijing till London och vidare.
Vad menar du med att svenskar är "ute och skräpar"?

Inte far svenskar runt och lägger asfalt eller lägger sten svart utan garantier och med mediokert resultat?
Har du andra uppgifter så kan du väl belägga dem.

Annars ser jag det du skriver som bara skitsnack, kanske i någon förvänd PK-anda.

Och nej, jag har inte "fri rörlighet" som en hjärtefråga. Har du?
 
Akahigi
KnockOnWood skrev:
Vad menar du med att svenskar är "ute och skräpar"?

Inte far svenskar runt och lägger asfalt eller lägger sten svart utan garantier och med mediokert resultat?
Har du andra uppgifter så kan du väl belägga dem.

Annars ser jag det du skriver som bara skitsnack, kanske i någon förvänd PK-anda.

Och nej, jag har inte "fri rörlighet" som en hjärtefråga. Har du?
Alltså, vi är väl ute och sätter upp taskiga mobilmaster, rensar fisk i Norge, jobbar som sjuksköterskor i Norge, konsultar i London, bygger broar i Sydamerika, lånar ut pengar till balter på tveksamma grunder, etc...

Absolut en hjärtefråga...

Jag har samma uppfattning om det du skrev, inte i någon slags PK-anda uppenbarligen men iaf.

Den här tråden är ju hela tiden en hårsmån från att utbrista: fucking pikeys! I någon slags SD-anda...

Man får ju uppenbarligen tycka både bra och dåligt om Festool på forumet, kan man inte få tycka bra om utländsk arbetskraft också? Lite väl rackigt med argumentationen ovan och alla kassa tidningsartiklar hjälper ju inte direkt upp det.

Särskilt som vi nu gått med i EU.
 
Akahigi skrev:
Alltså, vi är väl ute och sätter upp taskiga mobilmaster, rensar fisk i Norge, jobbar som sjuksköterskor i Norge, konsultar i London, bygger broar i Sydamerika, lånar ut pengar till balter på tveksamma grunder, etc... ...
Tyvärr, jag förstår inte vad du menar.

Vad är det för fel på mobilmasterna som "vi" sätter upp?
Blir fisken dåligt rensad i Norge pga att svenskar gör jobbet?
Gör svenska sjuksköterskor i Norge ett dåligt jobb?
Osv. Vad vill du ha sagt?

Någon slags kålsuparteori, att allt är lika bra, även om det är skräp,
och att det svenskar åstadkommer inte duger?

Varför inte bara erkänna att du är ute och cyklar?
Större stollar har pudlat, så det är ingen skam ;)

Och Festool kan du väl diskutera på verktygsforumet.
 
Med insikt i branschen så är det ytterst sällsynt att mobilmaster sätts upp av svenska montörer utomlands. Det är i princip alltid lokala rallare som sköter civil works businessen.
 
Ja, jag undrar också varifrån Akahigi hämtar sina argument.

Svenska antennmastmontörer gör skitjobb i "utlandet"?
Svenska sjuksköterskor fubblar i Norge?

Jag förstår inte, uppriktigt sagt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.