Hej är det någon som vet om Julas Luft/värmepump 6 + 3 kW (anslut) är bra.
Tacksam för era åskiter
Mårten
 
A
Beror nog vad man skall ha den till...
 
Hej Jag skall bygga ett fritidshus på ca 110km2 med golvvärme.
Mårten
 
A
Om det är bra isolerat räcker den kanske till och det inte blir för kallt utomhus förståss
 
Har den luftvatten värmepumpen från jula, fungerar kanon (än så länge) kompletterar med gamla oljepannan när det bör för kallt (har inte kopplat in elpatronen som medföljde), enda negativa är att beskrivningen på vad det är för dimension/gängor på anslutningarna för vattnet inte fanns, men ett besök på biltema löste det (en hög olika som jag provade mig fram med)
 
A
Fastställ vilen effekt per kvadratmeter du behöver, beror på k-värdet, räkna med att pumpen ej ger mer än 2kW i snitt vid ett par minusgrader ute. Utan el patron.
Tänk på att det måste vara mycket mycket isolering under golvvärmen för att inte elda för kråkorna/råttorna!
 
mj1 skrev:
Hej Jag skall bygga ett fritidshus på ca 110km2 med golvvärme.
Mårten
Med ett så pass stort fritidshus så får du nog ha ett par hundra stycken värmepumpar.


Men jag hade satsat på en märkespump alla dagar i veckan, du har underhållsvärme och goda förutsättningar för ett högt cop-värde

Men sen kanske det inte bara räcker med en värmepump. Beror lite på planlösning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.