Pingisbordet för hela familjen

bordtennis1.png

Vinnaren av veckans tävling kommer få många timmar underhållning tillsammans med familjen, och kanske även bränna bort ett par sommarkilon. Cornilleau Tectonic Outdoor, från Bordtennisbolaget.se, är pingisbordet som funkar att spelas på både inom- och utomhus. Perfekt för barnfamiljen. Det är dessutom lätt att fälla ihop och utrustat med dubbla säkerhetslås för att undvika olyckor. Självklart ingår nätet.

Totalt värde cirka: 3 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du förtjänar att vinna.

Fråga: Vilket material är bordet gjort av?


1. 5 mm melaminskiva
X. 4 mm melaminskiva
2. 4 mm melaminhartsplatta

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 22 augusti.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bordtennisbolaget. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bordtennisbolaget för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: X 4mm melaminskiva

Både jag och mina två pojkar (7,10 år) är bordtennisfantaster. Hade varit så roligt att kunna spela hemma med grabbarna på den nya altanen som ligger i projektplanen :)
 
Svar: X 4mm melaminskiva

Har en grabb där hemma som behöver slippa växa upp i dataspel världen och lära sig lite rikigtsport :)
Kommer även ha sköna turneringar med grabbarna. vi spelade mycket i ungdomen och skulle vara kul att spela igen
 
Svar X 4 mm melaminskiva

Förr stod det alltid pingisbord utomhus på skolorna där alla var med och spelade rundpingis, rack var inte nödvändigt gick bra med en tallrik från matsalen eller bara med handen. Vore kul att få uppleva den glädjen igen med barnen och låta dom uppleva detta ihop med sina kompisar fast på våran altan....
 
Svar: X. 4 mm melaminskiva

Har just totalrenoverat källaren och har lovat mina 3 grabbar ett juste häng därnere i den gamla garagedelen. Önskan om ett pingisbord kom ganska omgående varför jag började googla och hittade denna väl passande tävling. Verkar ju dessutom vara ett perfekt bord som man kan rulla ut på sommaren också.
 
Svar: X, 4 mm melaminskiva

Ett flexibelt och fint bord som detta, skulle i vår familj fint komma tillrätta.
På altanen eller i garaget spelar ingen roll, vi kommer att glädjas med varje slagen boll!
 
Svar: X 4mm melaminskiva

Några kompis och jag brukar då och då spela pingis i källarn, då med ett hemma gjort pingisbord som funkar så där.. Med skavanker som hål och ojämn yta kan bollen hamna lite varstans.
Kammar vi hem denna tävlingen så kan vi kasta ut plyfaskivorna och ersätta med melaminskiva.
 
Svar: X (4 mm melaminskiva)

Rundpingis med familjen har vi aldrig haft som fredagsmys. Så låt mig få ha det :wow:
 
Svar: X

Vi har inga pingis-tjatande barn. Däremot har jag en sambo som önskat sig pingisbord ända sedan första visningen av huset vi nu bor i. Tyvärr har det hela tiden prioriterats ner till förmån för andra roliga nöjes-investeringar så som ny dränering, laga värmepumpen och tilläggsisolera här och var.

Blir det inget pingisbord snart vet jag en vars enda möjlighet till nöje blir att spela en annan form av pingis...
 
Svar: X

Blir perfa till att ha på min altan, så jag kan få komma ut och röra på mig på samma gång. Perfekt nu när lill tjejen nu växer upp.
 
Finns plats för ett smidigt pingisbord som denna i fruns nya uterum. Där kan vi nu få riktig underhållning.
 
En bra sport att träna motorik, balans, bollsinne och reflexer för hela familjen.
 
Svaret är : X

Vilken kanongrej! Pingis är ju så kul!
 
Svar: x
Med ett engagemang för ungdomar i vårt samhälle vore det FETT bra �� med ett pingisbord som omväxling till mobiltelefonerna.
Ställer jag det ute får de dessutom luft i sig på köpet. ��
 
Snart har minnet av forna nervpirrande bataljer då storheter som Alser, Hammarn, Äpplet, J-O, Jörgen och de andra svalnat. Och vi behöver nya inspirerande bollvirtuoser. Jag har två döttrar, en högerhänt och en vänsterhänt, 2 och 5 år gamla. Varför inte ge dom och oss en chans att återigen bygga upp denna nobla sports glans.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.