En bild säger mer än tusen ord läste jag någonstans så hur tusan fixar jag detta?
1408131119852.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Flytta på gångjärnet i höjdled eller bytt till en annan typ med annan hålbild på skåpsidan.
 
Oj, tack för snabbt svar. Ska faktiskt genast se om jag har andra gångjärn, tror mig ha en drös liggande.
 
Limma dit de lösa bitarna om möjligt - dra genomgående skruv / bult till nästa skåp. Kanske lite bättringsfärg också.
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Sune73. Gjorde till slut precis som du skriver. Verkar funka hur bra som helst. inte så snygg insida men kanske med lite bättringsfärg så... Snabb och enkel lösning för den icke-kräsne. ;)
 
Flytta pärlplattorna eller lär barnen att inte rycka upp dörren för långt :)
 
He He. . . Dessvärre är alternativen få just nu.
 
Flytta dem för sjutton inte till ett skåp med hela luckor.
 
  • Gilla
bannlyst
  • Laddar…
Nu är ju problemet löst men det kanske är någon annan som har nytta av ytterligare ett förslag.

Jag hade visserligen en annan typ av gångjärn men samma problem med en garderobsdörr. Jag spacklade med Plastic Padding Kemiskt Trä och såg till att trycka in det ordentligt i alla sprickor och gropar. Sedan borrade jag upp hålen och skruvade dit gångjärnet. Jag återanväde alltså inte bitarna som gått av.

Denna lagning höll bra i flera år så länge gaderoben stod kvar. jag rev den så testade jag hållfastheten och då sprack det hela på ett nytt ställe. Lagningen blev alltså starkare än spånskivan.
 
  • Gilla
bannlyst
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.