Jag sökte i forumet men hittade ingen tråd om detta, om min Google-Fu är för svag får ni gärna hänvisa mig rätt.

Vi letar efter TV-program om renovering som fokuserar på de praktiska detaljerna. Med det menar vi program som inte fokuserar på misslyckade eller avstannade projekt (typ "Arga snickaren"), på inredning och design (typ "Design: Simon & Tomas") eller på att göra omfattande renoveringar snabbt (typ "Bygglov" eller "Extreme Home Makover"). Program om hur man monterar en dörrkarm, renoverar fönster, bygger staket, lägger golv, reparerar fasader osv. Det får gärna finnas med en designaspekt, men vi vill inte ha program som helt hoppar över det praktiska. Vi tar gärna emot många tips, både svenska och engelskspråkiga.
 
wanegardh skrev:
[länk]
Flera av deras program innehåller fel, sök här på forumet så får du träff på någon/några trådar där en del av felen beskrivs.
 
Diynetwork.com vet inte hur mycket som stämmer med våra regler när det är från us. Vet inte heller hur kvaliteten är på
Deras råd
 
Här har jag lärt mig mycket:
http://www.mittnyahus.se/Program/Hur-gor-snickaren/

Annars har ju Svenskt trä filmer på flera byggbeskrivningar. Byggmaxfilmerna som nämnts är också bra.

Just DIY program från typ England/USA/Australien hade varit kul. Finns lite filmer/avsnitt från dessa länder i torrentform tror jag.
 
Serien "Se om ditt hus" har jag men den riktar sig mest till byggnadsvård. Jag har även en annan trevlig serie som gått på TV "Tid för trä" som tar upp en hel del om trä, verktyg och det gamla hantverket, inte så mycket om hus dock.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.