Äldre hus och isolering.

Är det problemfritt att kasta dit 45mm isolering invändigt? Ang nollpunkt o,s,v? Om man om någon gång i framtiden kompletterar utvändigt med isolering vid fasadbyte?

Har fått för mig att 45mm är för lite för att de ska spela ett spratt med nollpunkten alltför mycket? Någon som är Mr Isolering? Tacksam för svar.
 
Beror väl på hur mycket isolering som redan finns och var eventuell fuktspärr sitter.

Är det daggpunkten du tänker på?
 
Gammalkåk så det är plank och tretex + gips. Sitter i dagsläget ingen plast och lär inte göra i framtiden heller har jag tänkt. Är de problemfritt? Kan bli 45 eller 70 utvändigt men när det blir är oklart.
 
Misstänker att det finns risk för att du flyttar in daggpunkten i väggen, kolla paroc alt isovers hemsidor om det finns gratisprogram för beräkning av RF i fasad vid isolering.

Jag skulle nog enkom isolera utsida om du vet att du kommer göra det i framtiden.
 
Redigerat:
  • Gilla
HaspAllan
  • Laddar…
Isolera med ekofiber eller träfiberskiva o duk med 5ggr ångtäthet än framtida utvändig vindduk om du inte ska ha plast, det e så jag har förstått det. Med äldre hus e de bättre med organinska isolermaterial då husen e svåra att få helt täta
 
  • Gilla
HaspAllan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.